ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြ ျပင္စရာရွိတာ ျပင္ဖို႔လိုၿပီ


အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမႈႀကမ္းကုိ ကန္႔ကြက္ေႀကာင္း ဒဂံုတကၠသိုလ္အတြင္းတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားမွ ဆႏၵျပေနစဥ္ (ဓာတ္ပံု – စိုင္းေဇာ္ / ဧရာ၀တီ)


အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ျမန္မာႏိူင္ငံအရပ္ရပ္ရွိ တကၠသုိလ္မ်ားမွ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေနၾကသည္႔ သတင္းမ်ားကိုဖတ္မိသည္႔အခါ ေတြးဆစရာမ်ား ေပၚလာေတာ႔သည္။ ေခတ္သစ္ပညာေရးစနစ္ လက္ထက္တြင္ ဘြဲ႕ရလာခဲ႔ေသာ ေက်ာင္းသားတဦးပီပီ မိမိတို႔ လက္ထက္က မရွိခဲ႔ပဲ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းလာေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားကို မူလအစက မ်ားစြာ ေမွ်ာ္လင္႔မိသည္။

ေက်ာင္းသားသမဂၢကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုမည္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းသား ရပိုင္ခြင္႔မ်ားကို ကိုယ္စားျပဳ ေတာင္းဆိုေပးရန္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္တခု၏ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေပၚ မူတည္၍ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းပုံ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္စသည္တို႔မွာ အနည္းငယ္ ကြဲျပား ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေျခခံအက်ဆုံးအခ်က္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဟူ၍ နာမည္ခံမည္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ရပိုင္ခြင္႔ကိုသာ အဓိက လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုသည္႔ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္း ရွိ မရွိ ျမန္မာျပည္တကၠသုိလ္အႏွံ႔အျပားက ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို အကဲျဖတ္ၾကည္႔ဖို႔ လိုလာပါျပီ။

မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားဆိုသည္ကို စတင္ သတိထားမိသည္မွာ မႏၱေလးေဆးတကၠသုိလ္တြင္ ေက်ာင္းေခၚၾကိမ္ မျပည္႔ေသာ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို စာေမးပြဲေျဖခြင္႔မေပး၍ ယင္းေက်ာင္းသားမ်ားစုေဝးျပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ပါဝင္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္း မႏၱေလးျမိဳ႕ အေျခစိုက္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမ်ားတြင္ေတာ႔ ကခ်င္စစ္ပြဲမ်ား ရပ္ဆိုင္းေပးရန္ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ား ျဖန္႔ေဝျခင္း၊ ျမန္မာျပည္ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မီးထြန္းပြဲမ်ား က်င္းပၾကသည္။ ျပင္ဦးလြင္ ICT ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းမတက္၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ပါဝင္လာၾကသည္။ ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ပိုင္း ျပည္ခရိုင္၊ သဲကုန္းျမိဳ႕နယ္တြင္ သဲကုန္းလယ္သမားမ်ား မတရား ဖမ္းဆီးခံရမႈ အေရး၊ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈ ပေပ်ာက္ေရးတို႔အတြက္ ျမင္းျခံ၊ ေတာင္ငူ၊ မႏၱေလးႏွင္႔ မုံရြာခရိုင္ေလးခု စုေပါင္းကာ ေက်ာင္းသားသမဂၢအဖြဲ႔ဝင္ ငါးဆယ္နီးပါးခန္႔ ဆႏၵျပသည္။ ထုိမတိုင္ခင္ကလည္း သန္လ်င္ GTC ေက်ာင္းသားႏွင္႔ ေက်ာင္းသူ စာသင္ခန္းတြင္း ခ်စ္တင္းေႏွာသည့္ ဗီဒီယို အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေန၍ ေက်ာင္းဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းရသည္ဆိုကာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ျပန္သည္။

ယင္းကိစၥမ်ားမွာ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ေဝဖန္ရလွ်င္ ေက်ာင္းသားထုႏွင္႔ တိုက္ရိုက္ မသက္ဆိုင္လွေသာ ကိစၥမ်ားသာျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဝင္ပါရန္ သင္႔ေတာ္ေသာ ကိစၥမဟုတ္ေခ်။ မိမိ တဦးတည္းအျမင္ႏွင္႔ေျပာရလွ်င္ ေက်ာင္းသားထုမ်ားၾကားတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢၾသဇာပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ အား နည္းသည္မွာ အထက္ပါအခ်က္မ်ားလည္း ပါဝင္ႏိုင္သည္။ ယေန႔ေခတ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဆိုသည္မွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ေခတ္က တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ မင္းကိုႏိုင္္၊ မိုးသီးဇြန္တို႔ေခတ္ ၈၈ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ႔ပါ။ ယင္းအခ်က္ကို သတိခ်ပ္ဖို႔လိုပါသည္။

အမွန္တကယ္အားျဖင္႔ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ပါဝင္ႏိုင္္သည္႔ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ဆႏၵျပရန္ ကိစၥရပ္မ်ား မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္မွာ ေက်ာင္းသားထုမ်ားၾကားတြင္ ဘာေတြ လိုအပ္ခ်က္ ရွိေနသလဲ။ ဘာေတြ ေမွ်ာ္လင္႔ေနသလဲ။ ေက်ာင္းသားအခြင္႔အေရး ဘာေတြပိတ္ဆို႔ေနသလဲ ဟူသည္႔အခ်က္မ်ားကို ထဲထဲဝင္ဝင္ နားလည္ကာ ထိထိေရာက္ေရာက္ မည္သုိ႔လုပ္ေဆာင္မည္လဲဆိုသည္႔အခ်က္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင္႔ ယေန႔ေခတ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ က်ဳတိုရီရယ္ စာအုပ္မ်ား၊ ပရက္တီကယ္ စာအုပ္မ်ား ဝယ္ယူေနရသည္။ က်ဳတိုရီရယ္စာအုပ္ဆိုသည္မွာ စကၠဴျဖဴဆယ္ရြက္ခန္႔ကို ႏွစ္ထပ္ေခါက္ကာ ဌာနတံဆိပ္ေရးထုိးထားသည္႔ စာအုပ္ၾကမ္းတအုပ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ကုန္က်စရိတ္ တရာက်ပ္ မွ်သာ ရွိေသာ္လည္း ယင္းစာအုပ္ကို တအုပ္လွ်င္ ေထာင္ဂဏန္းေပး ဝယ္ေနရသည္။ ပရက္တီကယ္စာအုပ္၊ ပုံႏွိပ္စာအုပ္မ်ားမွာလည္း ေစ်းႏႈန္းျမင္႔မားလွသည္။

ထုိ႔အတူပင္ ေက်ာင္းတြင္းထုတ္ မဂၢဇင္းမ်ားမွာလည္း ေက်ာင္းအပ္သည္႔အခါတိုင္း တအုပ္လွ်င္ သုံးေလးေထာင္ေပး၍ မဝယ္မေနရ ဝယ္ယူေနရသည္မွာ မျဖစ္သင္႔ပါ။ ထုိထက္ဆိုးသည္မွာ ေန႔စဥ္ေက်ာင္းတက္ရာတြင္ ဆိုင္ကယ္အပ္ခ ေပးေနရျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ကိစၥရပ္မ်ားအား ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုသင္႔ပါသည္။ ယင္းကိစၥရပ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားထုမ်ား ေန႔စဥ္ၾကဳံေတြ႕ေနရသည္႔ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းကိစၥရပ္မ်ားမွာ ေသးမႊားသည္။ ဆႏၵမျပေလာက္ဟု ထင္ျမင္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ ဥပမာေပးလိုပါသည္။ယခုအခါ ႏိုင္ငံျခားတကၠသုိလ္မ်ားႏွင္႔ခ်ိတ္ဆက္၍ စေကာလားရွစ္မ်ား၊ ပညာသင္ဆုမ်ား ေပးေနၾကျပီျဖစ္ေသာ္လည္း တကၠသုိလ္အမ်ားစုမွာ ယင္းကိစၥရပ္မ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ မည္သုိ႔မည္ပုံ ေရြးခ်ယ္မည္။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သုိ႔ ေျဖၾကားရမည္ဆိုသည္တို႔ကို သတင္းထုတ္ျပန္မႈ အားနည္းလွသည္။ ထုိ႔အတူပင္ ေရြးခ်ယ္သည္႔အခါတြင္လည္း အဂတိလိုက္စားမႈမ်ား၊ ဘက္လိုက္မႈမ်ား ရွိေနေပသည္။

ရန္ကုန္- မႏၱေလး တကၠသုိလ္ၾကီးမ်ားတြင္ တကၠသုိလ္အေဆာင္မ်ား ထားေပးေနသကဲ့သုိ႔ အသစ္တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ေနမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။တကၠသိုလ္အေဆာင္မ်ားတြင္ ဝန္ထမ္းမ်ား တက္ေနတာမ်ိဳးေတြရွိသကဲ႔သို႔ ျပန္အငွားခ်ထားသည္႔ ကိစၥရပ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အေဆာင္ေနေက်ာင္းသားမ်ား ေရြးခ်ယ္ရာတြင္လည္း နယ္က ေက်ာင္းသားေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္ မေရြးခ်ယ္ခံရေသာေၾကာင္႔ အေဆာင္မေနရျခင္းမ်ိဳးမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ယင္းကဲ႔သုိ႔ ကိစၥရပ္မ်ိဳး ၾကဳံေတြ႕ ၾကားသိရသည္႔အခါတြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေနျဖင္႔ နစ္နာေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဘက္မွ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ကာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင္႔ ေက်ာင္းသားထု၏ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈကို ရယူႏိူင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူပင္ စာေမးပြဲမ်ား မေျဖဆိုမွီ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ က်ဳရွင္မ်ားေပးျခင္း၊ က်ဳရွင္တက္သူမ်ားအား က်ဳတိုရီရယ္အမွတ္မ်ား အစားထုိးေပးျခင္း၊ ရိုးေကာလ္အျပည္႔ေပးျခင္း၊ စာေမးပြဲေျဖဆိုျပီးေနာက္ ၎တို႔အား ဂါဝရျပဳသူမ်ားအား ေအာင္မွတ္မ်ား လြယ္လြယ္ကူကူေပးျခင္းစသည္တို႔အား ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းစုံစမ္းလွ်င္ လြယ္ကူလွပါသည္။

အဆိုပါကိစၥရပ္မ်ိဳးအား အမုန္းခံေဖာ္ထုတ္ေပးနိူင္လွ်င္ အမွန္တကယ္ၾကိဳးစားသည္႔ ေက်ာင္းသားထုမ်ား၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္႔ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနျဖင္႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ယုံၾကည္ကိုးစားလာမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ေခတ္ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား ရွားပါးလွသကဲ႔သို႔ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ားကို လက္ေတြ႕အသုံးခ်ရမႈလည္း အားနည္းလွေပသည္။ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား ျဖည္႔ဆည္းေပးရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကို ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ ဦးေဆာင္ကာ တင္ျပျခင္း၊ လက္ေတြ႕ခန္းမ်ား ေသာ႔ပိတ္ထားကာ လူၾကီးလာမွ ေသာ႔ဖြင္႔ျခင္း၊ တကၠသုိလ္စာၾကည္႔တိုက္မ်ားတြင္ မွီျငမ္းကိုးကားစရာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား မျပည္႔စုံမႈ စသည္တို႔ကို ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား ဦးေဆာင္ကာ အသံထြက္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။

တကၠသုိလ္တခုတြင္ တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအေရးကိစၥအတြက္ ေရွ႕မွ မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ကာ ႏိုင္ငံေရးအယူဝါဒ၊ ပါတီအယူဝါဒ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းျဖင္႔ လုပ္ေဆာင္ျပပါက ေက်ာင္းသားထုလည္း ေနာက္ကပါလာမည္ျဖစ္သည္။ ဆိုလုိသည္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ပါတီမ်ားကို ေပါလစ္တင္ေပးျခင္း၊ မဲဆြယ္စည္းရုံေပးျခင္းစသည္တို႔ကို အဓိက လုပ္ေဆာင္ျခင္း မဟုတ္ပဲ ေက်ာင္းသားမ်ားအေရး တခုတည္းကိုသာ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္ဆိုသည္႔အခ်က္ကို ေက်ာင္းသားထု ကြဲကြဲျပားျပားသိေစရန္ လုပ္ေဆာင္ျပျခင္းျဖင္႔ စည္းရုံးေရးဆင္းရမည္ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မိမိတကၠသုိလ္တြင္ မည္သည္တို႔ လိုအပ္ေနသည္၊ မည္သည္တို႔ ျဖည္႔ဆည္းေပးရမည္ စသည္တို႔ကို ထဲထဲဝင္ဝင ္သိေစရန္အတြက္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအဖြဲ႔ဝင္မ်ားလည္း ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ဖို႔ေတာ႔ လိုအပ္လွေပသည္။ ေက်ာင္းသားေဟာင္းတဦးအေနျဖင္႔ ေျပာရလွ်င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို မီဒီယာစာမ်က္ႏွာထက္တြင္ ေတြ႕ရသည္႔ကိစၥ အမ်ားစုမွာ ေက်ာင္းသားအေရးႏွင္႔ မသက္ဆိုင္သည္႔ကိစၥမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္မွာ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္မိေပသည္။

ယခု ေက်ာင္းသားထုႏွင္႔ သက္ဆိုင္သည္႔ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ဆႏၵျပမႈမ်ား၊ ဘြဲ႔ဝတ္စုံမ်ား ဝတ္ဆင္ကာ ေရစည္လွည္း တြန္းျပျခင္း၊ ဆိုက္ကားနင္းျပျခင္း၊ မ်က္စိနွင္႔ ပါးစပ္ကို အဝတ္စည္းျပျခင္း၊ ႏြားထမ္းပိုးတြင္ ဝင္ထမ္းျခင္းစသည္႔ ထူးေထြဆန္းျပားေသာ ပါေဖာင္းမန္႔မ်ိဳးစုံကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရသည္႔အခါ စဥ္းစားမိသည္မွာ စနစ္ကိုကန္႔ကြက္ျခင္းလား နာမည္ၾကီးေအာင္ ကန္႔ကြက္ေနျခင္းလားဟူသည္႔အေတြးပင္ ဝင္လာမိပါသည္။

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းမွာ ႏိူင္ငံေတာ္အဆင္႔ေရးဆြဲကာ လႊတ္ေတာ္အတြင္း အတည္ျပဳသည္႔အဆင္႔ပင္ ေရာက္ေနျပီျဖစ္သည္။ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပသည္႔ သမဂၢအဖြဲ႔ဝင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ယင္းဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲရာတြင္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဝင္ေရာက္မေရးဆြဲရသည္႔အတြက္ ဆႏၵျပသည္။ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈပေပ်ာက္ရန္၊ ေက်ာင္းသားထုအခြင္႔အေရး အျပည္႔အဝရရွိေရး၊ သမဂၢမ်ား လြပ္လပ္စြာဖြဲ႔စည္းေရး၊ မိခင္ဘာသာစကား တိုင္းရင္းသားဘာသာစကားမ်ားကို မ႑ိဳင္ျပဳျပီး သင္ၾကားတဲ႔စနစ္၊ ယင္းအခ်က္မ်ားမပါသည္႔အတြက္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု မီဒီယာမ်ားတြင္ ေျဖၾကားထားသည္ကို ဖတ္ရႈရသည္။ ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္ရမည္မွာ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ဟူသည္ကို မည္သို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုပါမည္နည္း။

ယခု တကၠသုိလ္အသီးသီးတြင္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္ဆိုေသာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၏ အတြင္းေရးမႉး၊ ဥကၠဌစသည္႔ ရာထူးအသီးသီးကို မည္သို႔မည္ပုံ ေရြးခ်ယ္ထားပါသလဲဆုိသည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔အတူပင္ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈပေပ်ာက္ရန္၊ ေက်ာင္းသားထုအခြင္႔အေရး အျပည္႔အဝရရွိေရးစသည္တို႔မွာ အဓိပၸါယ္ က်ယ္ဝန္းလွသည္။ မည္သည္႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ိဳး ၾကဳံေတြ႕ေနရသည္။ လက္ရွိတြင္ မည္သည္႔အခြင္႔အေရးမ်ား ဆုံးရႈံးေနရသည္။ ထုိအခ်က္မ်ားအား ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ မည္သို႔မည္ပုံ ထည္႔သြင္းေရးဆြဲထားျခင္း မရွိသည္႔အတြက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု တိတိက်က်ေထာက္ျပႏိုင္မွသာ ေက်ာင္းသားထုအေနျဖင္႔ ယင္း ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္းေၾကာင္႔ မည္သည္႔ အခြင္႔အေရးမ်ား နစ္နာေနသည္တို႔ကို ျမင္သာလာမည္ျဖစ္ကာ တခဲနက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ ေထာက္ခံလာၾကမည္ျဖစ္သည္။

ယခုေတာ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားမွာ ေငြတမတ္ႏွင္႔ ငါးၾကင္းေခါင္း တက္ကိုင္ေနသလိုျဖစ္သည္ဟု အားနာနာႏွင္႔ဆိုရေပမည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳျပီးေသာ ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ေနၾကသည္႔ အင္အားမွာ အထက္ျမန္မာျပည္လုံးဆိုင္ရာ၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္လုံးဆိုင္ရာ စသည္ျဖင္္႔ နာမည္အၾကီးၾကီးမ်ား တပ္ထားေသာ္လည္း ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္မွာ လက္တဆုပ္သာ ရွိပါသည္။ မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပေကာင္းရုံမွ်သာ ရွိျပီး ယင္းဆႏၵျပမႈမွာ ထိေရာက္မႈရွိလိမ္႔မည္ ထင္လွ်င္ မွားပါလိမ္႔မည္။
ေက်ာင္းသားေပါင္း ေသာင္းနွင္႔ခ်ီ တက္ေရာက္သင္ၾကားေနသည္႔ ရတနာပုံတကၠသုိလ္တြင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအဖြဲ႔ဝင ္ဆယ္ဦးခန္႔သာရွိျပီး သြားဘက္ဆိုင္ရာ ေဆးတကၠသုိလ္၊ ႏိုင္ငံျခားဘာသာတကၠသုိလ္၊ နည္းပညာတကၠသုိလ္(မႏၱေလး)၊ ရတနာပုံ(ေဒး-အေဝးသင္)၊ ေက်ာက္ဆည္နည္းပညာတကၠသုိလ္ စသည္႔ သမဂၢမ်ားတြင္လည္း အသင္းဝင္ ငါးဆယ္ဦးေရခန္႔သာ ရွိသည္ဟု ၂၀၁၄ ဇြန္လ ၄ ရက္ထုတ္ Mizzima သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢအမ်ားစုမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြဲ႔စည္းထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ၂ ႏွစ္ဆိုေသာ အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသားအင္အား တိုးပြားလာရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုဆႏၵျပေနၾကသည္႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢအဖြဲ႔မ်ားမွာ အေရအတြက္အားျဖင္႔ပင္ အားရစရာ မရွိေသးလွေပ။

နိဂုံးခ်ဳပ္အားျဖင္႔ဆိုရလွ်င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားအေေရးကို လုပ္ေဆာင္ေပးရမည္႔ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ပါသည္။ အဖြဲ႔အစည္း အင္အားမေကာင္းခင္တြင္ တပိုင္တႏိူင္ လုပ္ရပ္ေလးမ်ားျဖင္႔ စည္းရုံးေရးဆင္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရသင္႔ရထုိက္ေသာ အခြင္႔အေရးမ်ား၊ အေထာက္အပံ႔မ်ား၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားရရွိရန္ကိုသာ အဓိကဦးတည္သင့္ျပီး ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ေက်ာင္းသားစစ္စစ္မ်ားကသာ ဦးေဆာင္ရမည္ဆိုသည္႔ အခ်က္ကို မေမ႔ေစလိုပါေၾကာင္း ေထာက္ျပ သတိေပးအပ္ပါသည္။
ဧရာ၀တီ

0 comments:

Post a Comment