ေဆာင္းပါးအမွတ္(၁)မွာ ေရးခဲ့သလုိပင္ က်ေနာ္ဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ
အခ်င္းခ်င္းၾကား ညီညြတ္ေရးကုိ အထူးလုိလားပါတယ္။
ပင္ကုိယ္သေဘာအရ က်ေနာ္ဟာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ မူ (၅) ခ်က္ကုိ
ေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗကသဟာ ဖက္ဒေရးရွင္းပုံစံျဖစ္တာေၾကာင့္
`ဘုံရည္မွန္းခ်က္မ်ား´ အတြက္ မေဖာက္ျပန္တဲ့နည္းနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
ဆုိတာ ရွိရပါမယ္။
၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကာလမွာ ဗကသရဲ႕ အမ်ိဳးသားခြပ္ေဒါင္း
အလံကုိ အျမင့္ဆုံး လႊင့္ထူႏုိင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြၾကား
အေျခခံသေဘာထားတခ်ိဳ႕ ကြဲလြဲမႈေၾကာင့္ ကသဖ၊ တကသ စသျဖင့္
ကြဲျပားေနတာကုိ သိပ္သေဘာမေတြ႕ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ အခုျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္း ဆန္႔က်င္ေရး
တုိက္ပြဲမွာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ တကသေတြဟာ ပူးတြဲေၾကျငာခ်က္တစ္ေစာင္
ထုတ္ျပန္ႏုိင္တာ ေတြ႕ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္၀မ္းသာမိပါတယ္။
၂၀၁၄ ၾသဂုတ္လထဲမွာ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ
ကြန္ယက္ (NNER) က သေဘာထားတစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္ၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး
ဥပေဒကုိ ကန္႔ကြက္ခဲ့ပါတယ္။ အခ်က္ (၉) ခ်က္ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။
ၾသဂုတ္လထဲမွာပဲ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က NNER ကုိ ေထာက္ခဲ့ေၾကာင္း
ေၾကျငာခဲ့ၿပီး စက္တင္ဘာလထဲမွာ ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ တကသေတြဟာ
အဲ့ဒီ့အခ်က္ (၉) ခ်က္ကုိ အေကာင္အထည္ေပၚလာသည္ အထိ မရမခ်င္း
ေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လုံးက အတူတကြ ညီညြတ္စြာျဖင့္ တုိက္ပြဲ၀င္မယ္ဆုိၿပီး
ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကုိ တကၠသုိလ္ဆရာမ်ား သမဂၢကလည္း
ေထာက္ခံေၾကာင္း ေၾကျငာတယ္။
NNER က ပညာရွင္ေတြ အျဖစ္ ေထာက္ျပတယ္။ ဆရာမ်ားသမဂၢက ေထာက္ခံတယ္။ အရင္က ကြဲလြဲမႈ ရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အသီးသီးက
အတူတူ တုိက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ စုစည္းမိသြားတယ္။ ဒါဟာ အုပ္စုိးသူ အာဏာရွင္
လူတန္းစားကုိ ပစ္ထုိးလုိက္တဲ့ သံမဏိလက္သီး ပါပဲ။
ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြထဲမွာလည္း အေျခခံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ဘုံရည္မွန္းခ်က္မွာ စုစည္းမိပါတယ္။
ပင္ကုိယ္အားျဖင့္ ဗကသဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆုိတာ ေက်ာင္းသားအေရးကုိ
သာမက ျပည္သူ႔အေရးမွာပါ ပါ၀င္ရမယ္ဆုိတဲ့ မူမွာ `ထုိင္´ပါတယ္။
ဗကသေတြထဲမွာ အဲ့ဒီမူကုိ သေဘာမတူတာေတြ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ေပမယ့္
ပညာေရးဥပေဒ ကိစၥမွာေတာ့ ဒါဟာ အေႏွာက္အယွက္ မဟုတ္ပါဘူး။
အစုိးရက ဒါကုိ အခြင့္ေကာင္းယူပါတယ္။ ဗကသနဲ႔ တကသေတြၾကား ရထားတဲ့
ညီညြတ္မႈကုိခြဲဖုိ႔ ``ျဖဴႏွင္းေထြး´´ကုိ ဖမ္းတာပဲလုိ႔ က်ေနာ္ ဒီေနရာကေန
စြပ္စြဲပါမယ္။
တကသဟာ ေက်ာင္းေနဆဲ ေက်ာင္းသားငယ္ေတြကုိ အေျချပဳတဲ့အတြက္
ေက်ာင္းသားအေရးကုိ ဦးစားေပးပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ လက္ရွိအစုိးရက
ဗကသနဲ႔ ပူးေပါင္းရင္ ဒီလုိျဖစ္မယ္လုိ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့သေဘာလုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
ဗကသမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကေတာ့ စစ္မ်က္ႏွာ ႏွစ္ခု ဖြင့္ရေတာ့မွာပါ။ ``ျဖဴႏွင္းေထြး´´
လြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ ပညာေရးဥပေဒ ကန္႔ကြက္ပြဲေတြ ျပင္းျပင္းထန္ထန္
ျပဳလုပ္ေရးပါပဲ။ က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါးမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ ``ျဖဴႏွင္းေထြး´´လုိ လူထုႏုိင္ငံေရးမွာ
၀င္ပါတာမမွားဘူး။ လုပ္ကုိ လုပ္ရမယ္ဆုိတာကုိ ေက်ာင္းသားထု အားလုံးကုိ
တုိက္တြန္းခ်င္တာပါ။
ဘာ့ေၾကာင့္ လူထုႏုိင္ငံေရးမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ ပါ၀င္ရမွာလဲ။
လက္ရွိဗမာျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနနဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရရဲ႕ ရပ္တည္မႈဟာ
ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြကုိ လူထုႏုိင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္ဖုိ႔ ႏႈိးေဆာ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြပဲ။
ပညာေရးအဆင့္အတန္း အဘက္ဘက္က နိမ့္ပါးေနတာ၊ ဘြဲ႕ရအလုပ္
လက္မဲ့ေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာတာ၊ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ တကယ္မပါဘဲ
ဘြဲ႕ေတြေပးခဲ့တာေတြဟာ ေျပာဖုိ႔ မလုိေတာ့တဲ့ ကိစၥေတြျဖစ္တယ္။
ဗမာျပည္ရဲ႕ လူအမ်ားစုဟာ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ လက္လုပ္လက္စားေတြ
ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာလည္း ဒီလူတန္းစားရဲ႕
သားသမီးေတြပဲ ျဖစ္မွာ သဘာ၀ပဲ။ ဒီလူတန္းစား မလြတ္ေျမာက္ဘဲ
ေက်ာင္းသားလူတန္းစား သီးျခားလြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ လယ္သမားတုိက္ပြဲ၊ အလုပ္သမား
တုိက္ပြဲေတြမွာ ပါ၀င္ေနတာဟာ မမွားဘူး။ မွန္တယ္။ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရဟာ
တကယ္ေတာ့ တရုတ္ျပည္မွာ ေဖာက္ျပန္ခဲ့တဲ့ ခ်န္ေကရွိတ္ အစုိးရနဲ႔
ဘာမွမထူးဘူး။ စစ္တပ္နဲ႔ စစ္တပ္ အက်ိဳးစီးပြားကုိ အေျခခံၿပီး အာဏာကုိ
တည္ေဆာက္တာပဲ။
တရုတ္ျပည္မွာ ခ်န္ေကရွိတ္အစုိးရဟာ သူတုိ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ဆုိရင္
ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကုိေတာင္ မတုိက္ဘဲေနတယ္။ သူတုိ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္
တုိင္းျပည္ကုိ ေရာင္းစားတယ္။ ျပည္သူဟာ အုံၾကြလာတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ထၾကြတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တရုတ္ျပည္မွာ ေမ (၄) အေရးေတာ္ပုံ
ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။
ခ်န္ေကရွိတ္အစုိးရနဲ႔ လူတန္းစားလကၡဏာ ရည္တည္ပုံတူတဲ့ ဦးသိန္းစိန္
အစုိးရကုိ လယ္သမား အလုပ္သမားေတြက ဆန္႔က်င္ရာမွာ ဗမာျပည္တ၀ွမ္းက
ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ ပညာတတ္ပီပီ ဦးေဆာင္မႈေပးဖုိ႔ လုိတယ္။
၁၉၃၉ ခုႏွစ္၊ ေမလက ယင္အန္းၿမိဳ႕ထုတ္ သတင္းစာေတြမွာ ရဲေဘာ္ေမာ္စီတုန္း
ေရးခဲ့တဲ့ ``ေမလ ၄ ရက္ေန႔ အေရးေတာ္ပုံ´´ ေဆာင္းပါးထဲက ေကာက္ႏႈတ္
တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
``တရုတ္ျပည္ ဒီမုိကေရစီ ေတာ္လွန္ေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပညာတတ္မ်ားသည္
ေရွးဦးစြာ ႏုိးၾကားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤအခ်က္ကုိ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္
ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ေမလ ၄ ရက္ေန႔ အေရးေတာ္ပုံတုိ႔က အထင္အရွား
ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ေမလ ၄ ရက္ေန႔ အေရးေတာ္ပုံကာလက ပညာတတ္မ်ားသည္
၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေရးကာလက ပညာတတ္မ်ားထက္ ပုိ၍ မ်ားျပားၿပီး ပုိ၍
ႏိုးၾကားၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာတတ္မ်ားသည္ အလုပ္သမား
လယ္္သမားထုႏွင့္ မပူးေပါင္းက မည္သည့္လုပ္ငန္းကုိမွ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္
လုပ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ေတာ္လွန္ေသာ ပညာတတ္လား၊ မေတာ္လွန္ေသာ
ပညာတတ္လား၊ ေတာ္လွန္ေရးကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ ပညာတတ္လားဟူ၍
ေနာက္ဆုံး ခြဲျခားရာတြင္ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားထုႀကီးႏွင့္ ပူးေပါင္းလုိစိတ္
ရွိမရွိ၊ ကာယကံေျမာက္ ပူးေပါင္း၊မပူးေပါင္းဆုိသည့္ အခ်က္ကုိ ၾကည့္ရမည္။
ဤအခ်က္ျဖင့္သာ သူတုိ႔ကုိ ေနာက္ဆုံး ခြဲျခားႏုိင္သည္။ စန္မင္၀ါဒတုိ႔
မာ့က္ခ္၀ါဒတုိ႔ကုိ ပါးစပ္က ရြတ္ဖတ္ေနသည့္ အခ်က္ျဖင့္ မခြဲျခားႏုိင္။
ေတာ္လွန္ေရးသမား စစ္စစ္သည္ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားထုႀကီးႏွင့္
ပူးေပါင္းလုိစိတ္လည္းရွိ၊ ကာယကံေျမာက္လည္း ပူးေပါင္းသူ ျဖစ္ရမည္´´ လုိ႔
ဆုိပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရဟာ ႏုိင္ငံကုိ ေရာင္းစားတဲ့ ဗုိလ္သန္းေရႊ
စစ္အစုိးရကုိ အေမြခံတဲ့ အစုိးရ။ သူတုိ႔ဟာလည္း တုိင္းျပည္ကုိ ဆက္ေရာင္းစား
ေနတယ္။ ျပည္သူဟာ က်ပ္တည္းသည္ထက္ က်ပ္တည္းေနတယ္။ ဗမာျပည္ဟာ
ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးကာမွာပဲ ရွိေသးလုိ႔
ေတာ္လွန္ေရးသမား စစ္စစ္ေတြပဲ လုိအပ္ေနေသးတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားဟာ ``ေရႊရည္စိမ္ဘြဲ႕´´ ေတြကုိ မက္ေမာၿပီး
နစ္မြန္းမေနဘဲ လယ္သမား၊ အလုပ္သမားထုႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္း တုိက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔
လုိတယ္။
တရုတ္ျပည္ ေမလ ၄ ရက္ေန႔ အေရးေတာ္ပုံမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဟာ
ႏုိင္ငံကုိ ေရာင္းစားတဲ့ အစုိးရကုိ ဆန္႔က်င္ခဲ့သလုိ ဗမာျပည္မွာလည္း
ေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏုိင္ငံကုိ ေရာင္းစားေနတဲ့ အစုိးရကုိ ေတာ္လွန္ပစ္ဖုိ႔
လယ္သမား၊ အလုပ္သမားထုႀကီးနဲ႔ ပူးေပါင္းဖုိ႔လုိတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ လယ္သမားထုႀကီးနဲ႔ အတူတူပူးေပါင္းတုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့လုိ႔ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရတဲ့
ရဲေဘာ္ျဖဴႏွင္းေထြး ကိစၥမွာ ျဖဴႏွင္းေထြးဟာ မွန္ကန္တယ္။ ေက်ာင္းသားထုဟာ
ျဖဴႏွင္းေထြး ဥပမာအတုိင္း လယ္သမား၊ အလုပ္သမားထုဆီ သြားရမယ္။
တၿပိဳင္တည္းမွာ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ ပင္မတုိက္ပြဲျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး
ဥပေဒတုိက္ပြဲကုိ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ျပည္သူလူထုႀကီးရဲ႕ အကူအညီနဲ႔
ေအာင္ျမင္သည္အထိ ဆက္လက္တုိက္ပြဲ၀င္သြားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းေရးသား
လုိက္ပါတယ္။
The Myanma Age