ျမန္မာႏိုင္ငံတယ္လီကြန္းေလာက အေျပာင္းအလဲအစျဖစ္ေသာ (၂၀၁၄)ခုႏွစ္ အတြင္း အစိုးရမွ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႏွင့္အၿပိဳင္ ႏုိင္ငံတကာဆက္သြယ္ ေရးလုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကိုပါ ႏုိင္ငံတြင္း ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ကာတာအေျခစိုက္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၺဏီ Ooredoo ႏွင့္ ေနာ္ေ၀ အေျခစိုက္ဆက္သြယ္ေရး ကုမၺဏီ Telenor တို႔က လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရရွိခဲ့သည္။ အဆိုပါ ကုမၺဏီႏွစ္ခုလံုးလည္း အစိုးရခြင့္ျပဳသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အရင္းအႏွီးမ်ားစြာျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးေစ်းကြက္ကို ျဖန္႔ၾကက္ခဲ့ၿပီး လူထုစိတ္၀င္စားမႈလည္း ရရွိခဲ့သည္။ စက္တင္ဘာ ၂ ရက္ကစ၍ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း MPT ကလည္း ဂ်ပန္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းၾကီး ၂ ခုျဖစ္ေသာ Sumitomo၊ KDDI တို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းျပီး ၁၅၀၀ က်ပ္တန္ ဆင္းကဒ္မ်ား စတင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ရာ ေရာင္းမေလာက္ျဖစ္ခဲ့ျပီး Ooredoo ဆင္းကဒ္ေရာင္းခ်ရမႈအား သိသိသာသာ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း သိရသည္။
“အစ္ကိုတို႔ ဆိုင္ေတာင္မဖြင့္ရဲဘူး၊ ဒီလူအုပ္ၾကီးနဲ႔ ဆိုင္ထဲတိုး၀င္လာရင္ ဆိုင္ကပစၥည္းေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမွာ ေၾကာက္လို႔”ဟု ရန္ကုန္ ပန္းဆိုးတန္းလမ္းေပၚရွိ ဖုန္းဆိုင္ပိုင္ရွင္တဦးက သူ၏ဆိုင္အေရွ႕တြင္ MPT ဆင္းကဒ္၀ယ္ယူရန္ ေစာင့္ဆိုင္ တိုးေ၀ွ႔ေနေသာ လူအုပ္ကို ညႊန္းျပ ေျပာဆိုသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ သူ႕ဆိုင္ႏွင့္ ကိုက္ ၁၅၀ ေလာက္အကြာတြင္ရွိေသာ Ooredoo အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္ဆိုင္တြက္မူ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္လ်က္ရွိသည္။
ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္တြင္ ကာတာ ကုမၺဏီ Ooredoo က ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ေနျပည္ေတာ္စသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီး(၃)ၿမိဳ႕တြင္ ဖုန္းဆင္းကတ္မ်ားကို (၁၅၀၀)က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၿပီး ၾသဂုတ္လ (၂) ရက္မွ (၁၅) ရက္ေန႔အထိ စမ္းသပ္ကာလအျဖစ္ သတ္မွတခဲ့ကာ အခြင့္အေရးမ်ားစြာျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို စတင္ဆြဲေဆာင္ခဲ့သည္။
“Ooredoo အေနနဲ႔ ဆင္းကတ္ စတင္ျဖန္႔ခ်ိဖို႔ (၂)လေလာက္အလို ကတည္းက ေစ်းကြက္ျဖန္႔ၾကက္ပါတယ္။ ဖုန္းဆိုင္ေတြကို လိုက္ေမးတယ္။ Ooredoo ကိုယ္စားလွယ္လုပ္မလားေပါ့။ အဲဒီေနရာမွာလည္း အဆင့္သတ္မွတ္ခြဲျခား ထားပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ ေရႊအဆင့္၊ ေငြအဆင့္၊ ေၾကးအဆင့္ဆိုၿပီး ရွိတယ္။ ေရႊအဆင့္အျဖစ္ သတ္မွတ္တဲ့ဆိုင္ကေတာ့ Ooredoo ရဲ႕ ဆင္းကတ္ကလြဲၿပီး အျခား ကတ္ေရာင္းခြင့္မရွိဘူး။ သူတို႔ဘက္ကလည္း အေကာင္းဆံုး အခြင့္အေရး ျပန္ေပးတယ္။ ေငြအဆင့္၊ ေၾကးအဆင့္ဆိုတာ ကေတာ့ Ooredoo ကိုလည္း ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ ေရာင္းေပးမယ္။ အျခား ဆင္းကတ္ေတြေပၚလာရင္လည္း ေရာင္း မယ္။ အဲဒီသေဘာေပါ့။ အခြင့္အေရး ရပိုင္ ခြင့္ကေတာ့ နည္းသြားမယ္။ အခုက်ေတာ့ MPT အေနနဲ႔ကလည္း (၁၅၀၀)တန္ GSM နဲ႔ WCDMA ေတြလိုသေလာက္ ေရာင္းေနၿပီဆုိေတာ့ Ooredoo အေပၚ ျပည္သူစိတ္၀င္စားမႈက သိသိသာသာ က်ဆင္းသြားတယ္။ အ၀ယ္မရွိသေလာက္ ဘဲ။ ဒီလို ေအာ္ပေရတာေတြ အားၿပိဳင္တဲ့ အခါ MPT ကေတာ့ လူထုစိတ္၀င္စားမႈ အရွိဆံုးပါပဲ””ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း Ooredoo ႏွင့္ ေရႊအဆင့္ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုင္တဆိုင္မွ မန္ေနဂ်ာ ကိုမင္းသန္႔က ေျပာသည္။
ယခုကဲ့သို႔ အထူးေရာင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို Ooredoo မွ ခံစားခြင့္မ်ားအျဖစ္ ဆိုင္အျပင္အဆင္၊ ကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ပံ့ပိုးမႈမ်ား၊ Marketing ေစ်းကြက္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ Ooredoo ဆင္းကတ္ ႏွင့္ ဟန္းဆက္ပစၥည္းေရာင္းအားအလိုက္ ရာခိုင္ႏႈန္း အခ်ဳိးက်ခြဲေပးသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ေပးထားေၾကာင္း Ooredoo မွ သိရသည္။
“အခုဟာက စေျပာတုန္းကနဲ႔ သူတို႔လုပ္ပံုက မညီဘူး။ Ooredoo ကတ္ ေတြေရာင္းဖို႔လာေျပာတုန္းက ရန္ကုန္မွာ ဆိုႀကိဳက္တဲ့ေနရာေခၚ လိုင္းေကာင္းေစရ မယ္။ အင္တာနက္လိုင္းလည္း ေကာင္းတယ္။ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ခံစားခြင့္ေကာင္းေကာင္းလည္းေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေရာင္းေပး တယ္။ စမ္းသပ္ကာလမွာေတာ့ လုိင္းက ေရလည္ေကာင္းတယ္။ အဆင္ေျပတယ္။
အဲတရား၀င္လုပ္ငန္းလည္းစေရာ ျပည္သူ ကမႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ လိုင္းမမိဘူး။ ေငြ ျဖတ္တာ ၾကမ္းတယ္။ အဲဒီလိုေတြ ေျပာ လာၿပီး ေရာင္းအား လံုး၀က်သြားတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔က အထူးအေရာင္းကိုယ္စား လွယ္မဟုတ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ ဆင္းကတ္အသစ္ေတြထြက္လာရင္လည္း ေရာင္းဦးမွာပါ။ သူတို႔ေပးတဲ့ အခြင့္အေရး ေတြလည္း မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ အခု MPT ကတ္ေတြကိုပဲ အားလံုးစိတ္၀င္စားေနတယ္။ Ooredoo ေစ်းကြက္ကေတာ့ မရွိ သေလာက္ျဖစ္သြားၿပီ”ဟု ေက်ာက္တံတား ၿမိဳ႕နယ္မွ ေငြအဆင့္အေရာင္းကိုယ္စား လွယ္ ကိုေဇာ္မင္းက ေျပာသည္။
“ဒီအတိုင္းဆက္သြားမယ္။ ျပည္သူ ကို ၀န္ေဆာင္မႈ မျမႇင့္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ MPT ေစ်းကြက္က ပိုက်ယ္လာႏိုင္တယ္။ လက္ရွိမွာလည္း Ooredoo ေစ်းကြက္က မရွိသေလာက္ကို ျဖစ္သြားၿပီ။ Ooredoo ဘက္ကေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ဦးမလဲ မသိ ေပမယ့္ လက္ရွိ အေျခအေနကေတာ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက MPT ဘက္ကို စိတ္အားထက္သန္ေနပါတယ္”ဟု ကိုမင္းသန္႔က ေျပာသည္။
MPT ဆင္းကဒ္မ်ားသည္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ ေရာင္းေစ်းထက္ ၁၀ဆေက်ာ္မကေသာ ေစ်းႏူန္းျဖင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်လ်က္ရိွသည္။
“နံပါတ္လွတယ္၊ အပူးေလးေတြ ၁ ကဒ္ ၂ ပုလင္း..”။ ယင္းမွာ MPT ဆင္းကဒ္ရရွိေရး တိုးေ၀ွ႔ေနေသာ ဖုန္းဆိုင္အေရွ႕ လူအုပ္ၾကီးအတြင္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ေမွာင္ခိုသမားတဦး၏ ေအာ္သံျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ Ooredoo ဆင္း ကတ္သံုးစြဲသူဦးေရမွာလည္း ၁ ဒသမ ၃ သန္းေက်ာ္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း Ooredoo ထံမွ သိရသည္။
“လက္ရွိ တာ၀ါတိုင္အသစ္ စိုက္ထူမႈေတြ ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ေနတယ္။ ျပည္သူရဲ႕ အသံကိုလည္း အၿမဲနားေထာင္ေနတယ္။ အစီအစဥ္အသစ္ေတြလည္း ထပ္မံလုပ္ ေပးဖို႔ရွိတယ္။ အခုကေတာ့ ပံုမွန္အတိုင္း ဆက္သြားေနပါတယ္။ MPT အေနနဲ႔လည္း ျပည္သူ႔အတြက္လုပ္တာဆိုေတာ့ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အျခား အေထြအထူးထုတ္ျပန္စရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ လည္း ႏွစ္ဦးသေဘာတူအစကတည္းက စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားတာေတြရွိပါတယ္။ ထိုက္တန္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြလည္း ေပးေနပါတယ္။ က်န္တာေတာ့ သူတို႔အပိုင္း ပါ””ဟု Ooredoo မွ ျပန္ၾကားေရး တာ၀န္ခံ မသီရိၾကာညိဳက ေျပာသည္။
ယခုကဲ့သို႔ Ooredoo ႏွင့္ MPT တို႔၏ ေစ်းကြက္လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ဟန္းဆက္ ေစ်းကြက္မွာလည္း ႏွစ္ဆခန္႔ ေရာင္းအား ျမင့္တက္သြားၿပီး ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း ပံုမွန္ထက္ အနည္းငယ္ပိုေနေၾကာင္း ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ဟန္းဆက္အေရာင္း ဆိုင္ပိုင္ရွင္တဦးက ဆိုသည္။
စက္တင္ဘာလအတြင္း တယ္လီေနာကလည္း ဆင္းကတ္မ်ားကို စတင္ ေရာင္းခ်မည္ဟု ေၾကညာထားရာ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရးေလာက၏ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈပိုမို ျပင္းထန္လာမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ လတ္တေလာတြင္ MPT ၏ ရုတ္တရက္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ Ooredoo ငုတ္တုတ္ေမ့ေနေလသည္။
ျမတ္ထြဋ္ေက်ာ္၊ မင္းဇာနည္
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
0 comments:
Post a Comment