The new maps reveal the priority search area in the southern Indian Ocean
more than 106,000 sq km of the search area in the southern Indian Ocean have been surveyed.
The floor of the ocean is dotted with the remains of extinct volcanoes, known as seamounts
There are also depressions on the seabed, some as deep as 1,400 metres
မေလးရွားေလယာဥ္ MH 370 ခုနစ္လ အလြန္
ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ မေလးရွား ေလယာဥ္ MH 370 ကို ရွာေဖြေနတဲ့ အဖြဲ႕က ပင္လယ္ ၾကမ္းျပင္ကို အေသးစိတ္ ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပသ လိုက္တဲ့အတြက္ ပထမဆုံး အႀကိမ္အျဖစ္ ေရအနက္ မီတာ ၁၄ဝဝ ေအာက္က ပင္လယ္ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ ႀကီးဟာ မီးေတာင္ေသ ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ ေနတာကို ျမင္ေတြ႕ ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ႀကီး ကို အခုေလာက္ ၾကည္လင္ ျပတ္သားေအာင္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ကူး ခဲ့တာဟာ ပထမဆုံး အႀကိမ္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရအဖဲြ႕ မွာရွိတဲ့ အဂၤါၿဂိဳဟ္ ဓာတ္ပုံနဲ႔ ေျမပုံေတြ ကေတာင္ သမုဒၵရာ ၾကမ္းျပင္ ဓာတ္ပုံေတြထက္ ပိုၿပီး ၾကည္လင္ ျပတ္သား ေနခဲ့ ပါေသးတယ္။
မေလးရွား ေလယာဥ္ MH 370 ဟာ မတ္ ၈ ရက္မွာ လူ ၂၃၉ ဦးကို တင္ေဆာင္ၿပီး မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူ ေလဆိပ္ကေန တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေပက်င္းေလဆိပ္ ကို ဦးတည္ပ်ံသန္း သြားရာကေန ေတာင္အိႏၵိယ သမုဒၵရာ တစ္ေနရာမွာ ဘာ သဲလြန္စမွ ခ်န္မထားဘဲ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ ပါတယ္။ ဒီဘိုးအင္း ၇၇၇ ေလယာဥ္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၆ ႏိုင္ငံက ဝိုင္းဝန္းကူညီ ရွာေဖြေပး ခဲ့ေပမယ့္ အခု အခ်ိန္အထိ အစအန တစ္ခုေတာင္ မေတြ႕ရ ေသးပါဘူး။
ေပ်ာက္ဆုံးေလယာဥ္ ရွာေဖြေရးကို ဦးစီးဦးရြက္ ျပဳေနတဲ့ ၾသစေၾတးလ် သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး ဗ်ဴ႐ိုက ဆိုနာ ေျမပုံကို အသုံးျပဳၿပီး ရွာေဖြရမယ့္ ဧရိယာႀကီး ထဲမွာ ဦးစားေပး ရွာေဖြရမယ့္ အကြက္ေတြကို သတ္မွတ္ ေနပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ပင္လယ္ ေရနက္ပိုင္း အထိငုပ္ႏိုင္မယ့္ ေရယာဥ္သုံးစီး ေလာက္ကို သုံးၿပီး အဲဒီ ဦးစားေပး အကြက္ေတြကို ပိုက္စိပ္တိုက္ ရွာေဖြ ပါေတာ့မယ္။
ဒီ ရွာေဖြေရး အဖြဲ႕ႀကီးမွာ သဲလြန္စ ဆုိလုိ႔ ဘုိးအင္းဂ်က္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရး ၿဂိဳဟ္တုတုိ႔ အၾကား တုိေတာင္းလွတဲ့ အီလက္ထရြန္းနစ္ ဆက္သြယ္ေရး သေကၤတ ေတြပဲရွိပါတယ္။ ဦးစားေပး ရွာေဖြေရး ဧရိယာကုိ ဒီသဲလြန္စ အေပၚမွာပဲ အေျခခံထား တည္ေဆာက္ သတ္မွတ္ ထားတာပါ။
ဒီလုိ ေလယာဥ္နဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုၾကားက အီလက္ထရြန္းနစ္ ဆက္သြယ္မႈ ဆုိတာ စပီကာေတြ ဖြင့္ထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ မုိဘုိင္းဖုန္းက ေျမျပင္ တာဝါတုိင္ နဲ႔ လႈိင္း အျပန္အလွန္ ပုိ႔လႊတ္ရာမွာ စပီကာက တက်စ္က်စ္ ျမည္တဲ့အတုိင္း ပါပဲ။ ဖုန္းသုံးလုိ႔ ျမည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖုန္းက လႈိင္းပုိ႔ - ဖမ္း လုပ္တဲ့အခါ စပီကာထဲက သံလုိက္တုံးႀကီး ကလဲ အလုပ္လုပ္လုိ႔ အဲဒီအသံ ျမည္တာပါ။ ဒီလုိပါပဲ အဲဒီ ဘုိးအင္းနဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုၾကားက ဆက္သြယ္သံ ေတြဟာ ေလယာဥ္မွဴးက စကားေျပာဆုိ ေနတာထက္ စက္ကိရိယာေတြ အလုိအလ်ာက အလုပ္လုပ္ ေနတဲ့အခါ ျဖစ္လာတဲ့ အသံမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဒီအသံေတြက တည္ေနရာ တစ္ခုကို ေဖာ္ျပေပး ႏုိင္မယ့္ အသံမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လဲ ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕က ခ႐ုိေအးရွား ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံစာ ေလာက္က်ယ္တဲ့ သမုဒၵရာ ေရျပင္ ဧရိယာ စတုရန္း မုိင္ေပါင္း ၂၃၂ဝဝ ကုိ ရွာေဖြ ေနရတာပါ။ အ႐ႈံးထဲက အျမတ္လုိ႔ ေျပာရမွာ ကေတာ့ အခု ထုတ္ျပန္တဲ့ သမုဒၵရာ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ ေျမပုံေတြပါပဲ။ ဒီလုိေျမပုံမ်ဳိး တစ္ခါမွ မရွိခဲ့ဖူး ပါဘူး။ သမုဒၵရာ ေရေအာက္မွာ အဖုေတြ၊ အထစ္ေတြ၊ ေတာင္ပူစာေတြ၊ မီးေတာင္ ေဟာင္းေတြ၊ ဘယ္လုိ ပုံေဖာ္ရမွန္း မသိတဲ့ ေျမမ်က္ႏွာ သြင္ျပင္ေတြကုိ အခုမွ ကမၻာက ေတြ႕ဖူးတာပါ။
Broken Ridge လုိ႔ေခၚတဲ့ အလယ္ပြင့္ ေက်ာက္တန္းႀကီး တစ္ခုထဲက အရွည္ ငါးကီလုိမီတာ ရွိၿပီး အျမင့္ သုည ဒသမ ၉ မုိင္ရွိပါတယ္။ ဥေရာပတိုက္က အဲလ္ပ္စ္ ေတာင္တန္းႀကီး ဟာ ဒီေက်ာက္တန္းရဲ႕ အေျခေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ႀကီး ကုိ ေရငုပ္ယာဥ္ေတြ လႊတ္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တိက်တဲ့ ဆုိနာ ေျမပုံေတြ ရွိဖုိ႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဒီေျမပုံေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး အဲ့ဒီ ေရငုပ္ေရယာဥ္ ေတြကုိ ေမာင္းႏွင္ရပါမယ္။ ေျမပုံ တစ္ခ်က္ မွားတာနဲ႔ မီးေတာင္ေတြ၊ ေက်ာက္တန္းေတြ ၾကားမွာ ေရငုပ္ယာဥ္ေတြ ပိတ္မိပ်က္စီး သြားႏုိင္ ပါတယ္။
ဆုိနာေျမပုံ ႐ုိက္ယူဖုိ႔ကိုပဲ အရွည္ ၁ဝ ကီလုိမီတာ ရွိတဲ့ သံမဏိႀကိဳး ႀကီးနဲ႔ ဆုိနာ ကိရိယာကုိ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္မွာ ဆြဲယူ ခဲ့ရတာပါ။ ဒီသံမဏိႀကိဳး ကုိလဲ သတိႀကီးစြာ ထားၿပီး ဆြဲခဲ့ရ ပါတယ္။ ႀကိဳးသာ ယမ္းခါ သြားမယ္၊ ျပတ္သြားမယ္ ဆုိရင္ ေျမပုံမွားယြင္း သြားႏုိင္သလုိ ႀကိဳးဆြဲပံု မွားယြင္း သြားၿပီဆုိရင္လဲ ဆုိနာ ကိရိယာကုိ ေရေအာက္မွာပဲ ဆုံး႐ႈံး သြားရမွာပါ။ ေရနက္ငုပ္ယာဥ္ ေတြမွာ အႏၲရာယ္ရွိတဲ့ ေျမအေန အထားကုိ သိႏုိင္မယ့္ ဆုိနာကိရိယာ ေတြပါ ပါတယ္။ အသင့္တပ္ဆင္ ထားတဲ့ ကင္မရာေတြ ကလဲ ေရွ႕က အတားအဆီးဟာ ေျမလား၊ ေက်ာက္လား၊ ေလယာဥ္ အပိုင္း အစလား ဆုိတာကုိ သိရေအာင္ ဓာတ္ပုံေရာ ႐ုပ္သံပါ ႐ုိက္ကူး ေပးပုိ႔မွာပါ။ ဒီယာဥ္ေတြရဲ႕ ေရွ႕ပုိင္းမွာ တပ္ထားတဲ့ အီလက္ထရြန္းနစ္ ႏွာေခါင္းကလဲ ေရထဲမွာ စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနႏုိင္မယ့္ ေလယာဥ္ဆီကုိ အနံ႔ခံေပး ႏုိင္ပါတယ္။
ေလယာဥ္ေပ်ာက္ ရွာေဖြေရး သမုိင္းမွာေတာ့ MH 370 ရွာပုံေတာ္ဟာ အ႐ႈပ္ေထြးဆုံး ပါပဲ။ သဲလြန္စေလး တစ္ခု ရဖုိ႔ေတာင္ လေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသြားႏုိင္ၿပီး ဒီေလယာဥ္ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ရွာမေတြ႕ ေတာ့မွာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ မိသားစုဝင္ေတြ ခံစားေနရဆဲ ျဖစ္တဲ့ ေသာကလဲ မေသးလွ ပါဘူး။ သူတို႔ အမ်ားစုဟာ တ႐ုတ္ လူမ်ဳိးေတြပါ။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ အလုပ္ သြားရွာတဲ့ သူေတြ၊ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ခရီးသြား သူေတြ၊ ညီလာခံ အစည္းအေဝးေတြ တက္မယ့္ ပညာရွင္ေတြ၊ အားလပ္ရက္ အပန္းေျဖခရီး ကေန တေပ်ာ္တပါး အိမ္ျပန္ၾကတဲ့ သူေတြ စုံလင္စြာ ပါပါတယ္။ အဲဒီလူေတြ အသက္ရွင္သန္ က်န္ရစ္ေနဆဲ ပဲလား ဆုိတာကုိ က်န္ရစ္သူ မိသားစုေတြက အသိခ်င္ဆုံး ပါပဲ။ ေလယာဥ္ကုိ ေတြ႕ၿပီလား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိပဲ ေန႔စဥ္ မေမာႏုိင္ မပန္းႏုိင္ ေမးေနၾကတာ အခုဆုိရင္ ခုနစ္လ ျပည့္ပါေတာ့မယ္။ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနတဲ့ မိသားစု ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ေတြက အြန္လုိင္းဖုိရမ္ ေတြ ေရးၿပီး ေဆြးေႏြးၾက ပါတယ္။ ေလေၾကာင္း ဘေလာ့ေတြမွာ ကြၽမ္းက်င္သူ ေတြကုိ ေမးခြန္းေတြ ေမးၾကပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း ႏွစ္သိမ့္ ေဆြးေႏြး ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ စကားေျပာခ်င္ ရင္ Voice 370 ဆုိတဲ့ ဖုိရမ္ေလးကုိ ဝင္ၾကည့္ ႏုိင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံ အေျမာက္အျမား ကေန ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ လူေတြ အၿမဲတမ္း လူဦးေရ ၃ဝဝ ေလာက္ ရွိပါတယ္။
Relatives of the passengers aboard MH370 are still searching for answers
မေလးရွား အစုိးရနဲ႔ ရွာေဖြေရး အဖြဲ႕ေတြက သတင္း အခ်က္အလက္ေတြ ထုတ္ျပန္တဲ့ ေနရာမွာ ေႏွးေကြး လြန္းတယ္လုိ႔ ဒီဖုိရမ္က ေဝဖန္ ထားပါတယ္။ မေလးရွား အစုိးရဟာ အမွားေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု က်ဴးလြန္ ေနတယ္လုိ႔ လဲ သူတုိ႔ထဲက တစ္ဦးက စြပ္စြဲ ထားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က မေလးရွားမွာ၊ တခ်ဳိ႕ကလဲ တ႐ုတ္မွာ အာဏာပုိင္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြကုိ ေမးခြန္းေတြ တုိက္႐ုိက္ သြားေမးၾက ပါတယ္။ ရက္ေတြ ၾကာလာလုိ႔ ဟုိတယ္ခ မတတ္ႏုိင္ ေတာ့တဲ့အခါ လမ္းေပၚ ျဖစ္သလုိ အိပ္ေနရတဲ့သူ တုိ႔ကို ရဲက နာရီေပါင္း မ်ားစြာ ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း ထားတာကုိလဲ သူတုိ႔ မမႈပါဘူး။
တ႐ုတ္အစုိးရ ကလဲ နစ္နာေၾကး ေငြေတြေပးၿပီး ဒီကိစၥကုိ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနေနတဲ့အေပၚ က်န္ရစ္သူ မိသားစုေတြရဲ႕ ေဒါသကလဲ တအုံေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနရာကေန ေပါက္ကြဲစျပဳ လာပါၿပီ။ မိသားစုေတြဟာ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ေတြ ဝုိင္းလာၾက ပါတယ္။ သူတုိ႔ဘာမွ ေျပာစရာ မလုိဘူး။ ဘာေျပာခ်င္လဲ ဆုိတာ သိၿပီးသားပါ။
ဒီ မိသားစု အားလုံးက သိခ်င္ေနတဲ့ အေျဖကုိ ခုနစ္လလုံးလုံး မနားတမ္း ရွာေဖြေနတဲ့ ရွာေဖြေရး အဖြဲ႕ႀကီး ကလဲ မေပးႏုိင္ ပါဘူး။ မေလးရွား အစုိးရလဲ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္သလုိ တ႐ုတ္အစုိးရ လည္း ေမ့ေမ့ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက လဲ ISIS ေခ်မႈန္းေရးနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ ေနေလေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားတဲ့ ၂၃၉ ဦးနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ မိသားစု ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ရာေပါင္း မ်ားစြာရဲ႕ကံၾကမၼာ ဘယ္လုိ ဆက္ျဖစ္လာမလဲ ဆုိတာ ဒီေန႔ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ သမုဒၵရာ ေရေအာက္ ၾကမ္းျပင္ ဆုိနာေျမပုံ ေတြက ဘယ္ေလာက္ အေျဖေပးႏုိင္မလဲ ဆုိတာကုိ ဆက္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပဲ လုိ႔ ေလ့လာေရးသား တင္ျပလုိက္ရ ပါတယ္။
PyiChitThar
0 comments:
Post a Comment