ယမန္ႏွစ္မိုးတြင္း၏တခုေသာေန႔၀ယ္ အေမရိကန္သံ႐ံုး ျပန္ၾကားေရး ဌာနလက္ေအာက္ရွိ အေမရိကန္စင္တာ (American Center) ဟု ေခၚေသာ ေတာ္၀င္လမ္းရွိ အေမရိကန္စာၾကည့္တိုက္၀ယ္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အျခားႏွစ္ဦးကိုပင့္ဖိတ္၍ လူငယ္ႏွင့္ခရီးသြားျခင္း (Youth and Travel) ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အဂၤလိပ္လို ေဟာေျပာေဆြးေႏြးေစပါသည္။ ကၽြန္ ေတာ္တို႔က အဂၤလိပ္လိုေဟာေျပာၿပီး တက္ေရာက္လာေသာ လူငယ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္လိုေမးခြန္းမ်ားေမးၾကပါသည္။ ထိုေဟာ ေျပာပြဲသို႔ လာေရာက္နားေထာင္ေသာ လူငယ္အမ်ားစုမွာ အဂၤလိပ္စာကို ျပင္ပနာမည္ႀကီး ပုဂၢလိကေက်ာင္းႀကီးမ်ားတြင္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ကိုေဟာေျပာပို႔ခ်ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဘယ္ဘိုေက်ာင္းကိုမွ တက္ဖူးသူမဟုတ္။ ျပည္ၿမိဳ႕ ေဒၚဘုမ မူႀကိဳမွထြက္ကာ အစိုးရေက်ာင္းမွ ဆယ္တန္းေအာင္လာခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသည္မွာ ပညာဆိုသည္မွာ လက္မွတ္ကိုေခၚ တာမဟုတ္ပါ။ ၪာဏ္ပညာႏွင့္ အသိကိုသာေခၚတာပါလား။ ဤအသိ ရဖို႔ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေက်ာင္းတက္မွ တတ္မည္ဟူေသာ ေဖာ္ျမဴလာမရွိပါ လားဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ယေန႔အခါ ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္ေသာၿမိဳ႕ေပၚေန မိဘမ်ားသည္ အခ်ဳိ႕က သားသမီးအေပၚေစတနာျဖင့္ အခ်ဳိ႕ကႂကြား၀ါခ်င္၍ သူတို႔၏သားသမီးမ်ား ကို အေကာင္းဆံုးပညာေရးကိုေပးအပ္ရန္ ႀကံရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ထားေသာ ေက်ာင္းမ်ား (အရပ္အေခၚဘိုေက်ာင္း မ်ား)သို႔ မိမိသားသမီးမ်ားကို ပို႔လႊတ္သင္ၾကားေစတာေတြ႕ျမင္ရေပ၏။ ထိုေက်ာင္းမ်ားတြင္မတက္ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္မွဖြင့္လွစ္ထားသည့္ အေျခခံ ပညာ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ တက္ ေရာက္ပညာသင္ပါက လူရာပဲမ၀င္ေတာ့သလိုလို၊ လူၫြန္႔ပဲတုံးေတာ့မလို ေျပာၾကေရးၾကတာၾကားဖူးေပ၏။ ထိုဘိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ေက်ာင္း၀င္ ေၾကး ပိုက္ဆံေသာက္ေသာက္လဲယူထားသျဖင့္ ေက်ာင္း၀င္းအဆင္အျပင္၊ စာသင္ခန္းအေနအထား၊ ကစားကြင္း၊ သိပၺံလက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခန္း၊ အားကစားခန္းမ၊ ျပင္ပဗဟုသုတေလ့လာေရးစသည္တို႔တြင္ အစိုးရ ေက်ာင္းမ်ားထက္ အဘက္ဘက္က မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္သာသည္မွာ မွန္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ဤကိစၥမ်ားသည္ လူတေယာက္ပညာသင္ၾကားေရး၌ ေကာင္းမြန္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ထို႐ုပ္၀တၱဳပစၥည္းမ်ားရွိေန႐ံုမွ်ႏွင့္လည္း စစ္မွန္ေသာပညာတတ္တေယာက္ျဖစ္ လာမည္ဟု အာမခံႏိုင္သည္ကားမဟုတ္ေပ။ နက္ကတိုင္ႏွင့္ ဘြတ္ဖိနပ္ကို စီးကာ ေၾကာ့ေနေအာင္၀တ္စားၿပီး ကိုယ့္သားသမီးေက်ာင္းသြားသည္ကို မိဘတိုင္းၾကည့္ခ်င္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဤသည္မွာ စက္႐ံုထဲသို႔၀င္သြား ေသာ ကုန္ၾကမ္းပစ္ၥည္းမ်ားႏွင့္တူေပသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ထို ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ထုပ္ပိုး ျပင္ဆင္ၿပီးေသာအခါ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ ကုန္ေခ်ာမ်ားထြက္လာေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စက္႐ံုထဲသို႔ ဘယ္လို၀င္သြားသလဲဆိုတာသာ စိတ္၀င္စားၾကသည္။ စက္႐ံုထဲမွဘယ္လို ျပန္ထြက္လာၾကသလဲဆိုတာ ဆန္းစစ္မၾကည့္ၾကေပ။ ကုန္ၾကမ္းဘယ္လို ေကာင္းေသာ္လည္း ကုန္ေခ်ာျဖစ္မလာဘဲ သံုးမရ၍ပစ္လိုက္ရသည့္ ျဖစ္ စဥ္မ်ားလဲရွိမည္။ ႏိုင္ငံေက်ာ္အဆိုေတာ္တဦး၏ သားမွာ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ဘိုေက်ာင္းတြင္သြားထားရာ စာမလိုက္ႏိုင္ဘဲ မၾကာခဏက်ေနသျဖင့္ ယခုအခါ ႏိုင္ငံျခားတြင္ေက်ာင္းဆက္တက္ခ်င္၍လည္း မရ၊ အစိုးရ ေက်ာင္းတြင္ ျပန္တက္ဖို႔ကလည္း လူကႀကီးကာ အတန္းကငယ္ေနသျဖင့္ အရွက္ကြဲရမည့္အေပါက္ျဖစ္ကာ စေကာစကျဖင့္ပညာေရးတပိုင္းတစဘ၀ ျဖင့္ရပ္တန္႔သြားေလသည္။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕မွာလည္း ျမန္မာျပည္မွာေန ျမန္မာမိဘႏွစ္္ပါးကေမြးလာပါလ်က္ ျမန္မာလိုေတာင္ ဌာန္က႐ိုဏ္းက်ေအာင္ မေျပာတတ္၊ မေရးတတ္ေတာ့တာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။ ပညာသင္ၾကားေသာရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိဘာသာအေကာင္း အဆိုး ေ၀ဖန္သံုးသပ္ႏိုင္ေသာ ေလာကအလင္းေရာင္ဟု ေခၚတြင္အပ္ေသာ ၪာဏ္ပညာကိုရရန္ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႕ရျခင္းႏွင့္ ပညာၪာဏ္ရလာျခင္း သည္မတူေပ၊ ဘယ္ေက်ာင္းကိုတက္ခဲ့သည္ဆိုသည္ထက္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အသိၪာဏ္မ်ဳိးကိုရခဲ့သည္ဆိုျခင္းကပို၍ ပဓာနက်ေပသည္။ ဤသို႔ေျပာ ျခင္းျဖင့္ အဂၤလိပ္နာမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေနေသာ ျမန္မာျပည္မွ ပုဂ္ၢလိက ဘိုေက်ာင္းမ်ားကို ႏွိမ္လိုရင္းမဟုတ္၊ ထိုေက်ာင္းမ်ားလည္း ေကာင္းပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအမ်ားစု မွီခိုေနထိုင္ရေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွာလည္း သံုးတတ္လွ်င္ သူ႔အတိုင္းအတာႏွင့္အသံုး၀င္ပါသည္ ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေနရင္း၏ အဓိကအခ်က္မွာ ၪာဏ္အလင္း ဓာတ္ရဖို႔ျဖစ္သည္ဆုိျခင္းကို မိဘမ်ားေရာေက်ာင္းသားမ်ားပါမေမ့ၾကဖို႔ ေထာက္ျပလိုျခင္းျဖစ္သည္။
ငါဘယ္ေက်ာင္းမွာတက္ေနသည္ဆိုျခင္း ထက္ ငါသည္ အသိပညာၪာဏ္အလင္းႏွင့္ ဆင္ျခင္တံုတရားမည္မွ်ရွိေန ၿပီဆိုျခင္းက ပို၍အေရးႀကီးသျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုအမွန္အတိုင္း ေမးၾကည့္ ၾကေစလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ျပည္ၿမိဳ႕ ပန္းပဲတန္း မူလတန္းေက်ာင္း မွအေျခခံပညာကိုရရွိခဲ့ၿပီး အထက (၁) ျပည္ၿမိဳ႕မွ အထက္တန္းေအာင္ ျမင္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ မည္သည့္ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ေက်ာင္းသို႔မွ်မတက္ခဲ့ဖူး ပါ။ သို႔ေသာ္ အထက္တန္းတက္ေနစဥ္ကပင္ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ သို႔သြားကာ အခ်ိန္ရသမွ် ျပင္ပစာမ်ားဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္း၊ ရန္ကုန္ တက္ၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္၊ ကုလသမဂၢစာၾကည့္တိုက္၊ British Council စာၾကည့္တိုက္၊ American Center စာၾကည့္တိုက္စသည္ျဖင့္ စာၾကည့္ တိုက္ေပါင္းစံုသို႔ မၾကာမၾကာသြားကာ ပညာဆည္းပူးျခင္းျဖင့္ ၪာဏ္ အလင္းေရာင္ပို၍ က်ယ္၀န္းေအာင္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ငါက ဘိုေက်ာင္းတြင္ မတက္ႏိုင္ဘူး သူတို႔ရေသာပညာမ်ားငါေတာ့ရမွာ မဟုတ္ ပါဘူးဟု စိတ္မထားအပ္ေပ။ လူတေယာက္၏ အရည္အခ်င္းမွာ သူသည္ ဘယ္ေက်ာင္းတြင္တက္ခဲ့သည္ဆိုျခင္းႏွင့္ ဆံုးျဖတ္၍မရဘဲ သူသည္ ဘယ္ ေလာက္အထိ ေလ့လာသင္ယူခဲ့သည္၊ ဘယ္လိုႀကိဳးစားခဲ့သည္ဆိုတာႏွင့္ပဲ တိုင္းတာ၍ရေကာင္းပါသည္။ သမၼတလင္ကြန္းသည္ သစ္ခုတ္သမား တေယာက္ဘ၀မွ ပညာတတ္ သမ္ၼတႀကီးျဖစ္လာျခင္းမွာ ေက်ာင္းေကာင္း ေကာင္းတြင္ေနရ၍မဟုတ္၊ မျဖစ္မေနႀကိဳးစားခ်င္ေသာ စိတ္ဆႏ္ၵေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုလို နိဒါန္းခ်ီေနရသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စတင္အျမစ္ တြယ္စျပဳေနေသာ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မ်ား၌ ႏိုင္ငံတကာမွ ဖြင့္လွစ္ေသာ ဘြဲ႕မ်ား၊ ဒီပလိုမာမ်ား၊ ဆာတီဖီကိတ္မ်ား၊ သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္ရွိသူမ်ားသာ ဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ လူတြင္က်ယ္အျဖစ္ ေနရာယူ ေနရာေပးေနၾကျခင္းကိုျမင္ေနရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘယ္ ႏိုင္ငံ ဘယ္တက္ၠသိုလ္ႀကီးမွ ဘာဘြဲ႕ႀကီးရလာေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒပညာ ရွင္ဟုတမ်ဳိး၊ ဘယ္ႏိုင္ငံဘယ္တက္ၠသိုလ္ႀကီးတြင္ တြဲဖက္ပါေမာက္ၡအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ သမိုင္းပညာရွင္ဟူ၌တဖံု၊ ကုလသမဂ္ၢ၏ ဘယ္အဖြဲ႕ႀကီးတြင္ ဘာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ပညာရွင္ ဘယ္သူက ေျပာသည္ဟူ၍ တနည္း ၪာဏ္ပညာႏွင့္ေစတနာထက္ ဘြဲ႕ႏွင့္ေက်ာင္းကို ေခါင္းေပါင္းေပါင္းလာၾကေသာကိစ္ၥမ်ားကိုသာ ေတြ႕လာရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ေစတနာသည္ကံျဖစ္သည္ဟု ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေဟာပါသည္။ သင္ သည္ မည္မွ်ပညာတတ္သည္ျဖစ္ေစ ေစတနာမေကာင္းပါက ကံေကာင္း ႏိုင္မည္မဟုတ္။ ကုသိုလ္ေရးလုပ္ရာတြင္ ကံငါးပါးဟုေခၚေသာ အေျခခံ သီလခိုင္လံုဖို႔လိုသလို၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးသီလမက်ဳိးေပါက္ ဖို႔လိုေပလိမ့္မည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးေသာဘိတ ေက်ာင္းထြက္ျဖစ္သည္။ နတ္ေမာက္ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းမွ အထက္တန္းေအာင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူသည္ ILBC ကိုလည္း မတက္ဖူး ခဲ့၊ Horizon ကိုလည္း မတက္ဖူးခဲ့၊International School သို႔ လည္း အနားပင္မသီဖူးခဲ့၊ B.C တို႔ အေမရိကန္စင္တာတို႔လည္း ေရာက္ဖူး သူ မဟုတ္၊ ဒဂုန္(၁) ထြက္လည္းမဟုတ္၊ TTC ေက်ာင္းထြက္လည္း မဟုတ္၊ နန္ယန္ေက်ာင္းတြင္လည္း ေက်ာင္းတက္ခဲ့သူမဟုတ္။ ထူးခၽြန္ မည့္သူသည္ ထူးခၽြန္မည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းက အဓိကမဟုတ္ လူက အဓိကျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ေတာေက်ာင္းမွ အထက္တန္း ေအာင္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စာတြင္ညံ့သူမဟုတ္ေၾကာင္း သူအဂၤလိပ္လို ေရးခဲ့ေျပာခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္းမ်ားက သက္ေသခံေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျပတိုက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တာ၀ါလိန္းလမ္း ေနအိမ္အေပၚထပ္ စာၾကည့္ခန္းထဲတြင္ ျပသထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဖတ္ခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ားကသက္ေသခံေနပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔စေရာက္ကာစက အဂၤလိပ္စာေတာ္သည္မဟုတ္ေပ။သူေျပာေသာ အဂၤလိပ္စာမွာ သိပ္ၿပီးအစပ္အဟပ္မတည့္သျဖင့္ ဘိုေက်ာင္း ထြက္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ၀ိုင္း၀န္းေလွာင္ေျပာင္မႈကို ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ငုတ္မိသဲတိုင္ တက္ႏိုင္ဖ်ားေရာက္ ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္ ဖိဖိစီးစီးဇြဲႀကီးမဲႀကီး လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိေသာ ေအာင္ဆန္းသည္ ႏွစ္ အနည္းငယ္အတြင္း အဂၤလိပ္လို ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပးေအာင္ေျပာႏုိင္သည္ကို ဘုိေက်ာင္းထြက္မ်ားကပင္ ေငးယူရသည့္အေျခအေနသို႔ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားျပႏိုင္ခဲ့သည္။ လူေတာ္တေယာက္သည္ ကိန္းဘရစ္ဂ်္ တက္ၠသိုလ္ မွာပဲတက္တက္၊ နတ္ေမာက္အထက္တန္းေက်ာင္းမွာပဲေနေန ေတာ္မည့္ သူက ေတာ္မည္သာျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ရာထူးကိုသက္တမ္းႏွစ္ႀကိမ္ ေအာင္ျမင္စြာထမ္းရြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ဦးသန္႔သည္ ILBC လည္း မတက္ဘူးပါ။ YES မွာလည္း အဂၤလိပ္စာမသင္ဖူးပါ။ ၿဗိတိသွ်သံ႐ံုးမွာလည္း အဂၤလိပ္စာမေလ့လာဖူးပါ။ အေမရိကန္စင္တာမွာလည္း မင္ဘာမဟုတ္ပါ။ ေတာ္မည့္သူကေတာ္သည္သာျဖစ္သည္။ ဦးသန္႔ အသက္(၆)ႏွစ္သားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ ဆရာ ႀကီးဦးဘဟန္၏ ျမန္မာေက်ာင္းတြင္ စတင္ပညာသင္ၾကားသည္။ ပန္းတေနာ္ အမ်ဳိးသားအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ၿပီး ရန္ကုန္တက္ၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ပညာဆည္းပူးသည္။ တေကာင္းေက်ာင္းေဆာင္၊ ပုဂံေက်ာင္းေဆာင္မ်ားတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ကာ အသက္ (၁၉)ႏွစ္္တြင္ ဥပစာတန္း (IA) ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ဦးသန္႔ကို ဖခင္ျဖစ္သူဦးဘိုးႏွစ္က အိမ္တြင္အဂၤလိပ္စာသင္ေပးသည္။ ၀ါသနာပါ၍ ေလ့လာသျဖင့္ ေမာင္သန္႔သည္ အသက္ (၁၂)ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ရွိတ္စပီး ယားစာအုပ္မ်ားႏွင့္ ဆာအာသာကိုနင္ဒိြဳင္းစာအုပ္မ်ားကို အဂၤလိပ္လို ဖတ္ႏိုင္ေနၿပီဟုဆို၏။ အရင္းအျမစ္စစ္လိုက္ေသာအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းေရာ၊ ဦးသန္႔ေရာ၊ ဦးႏုေရာ အဂၤလိပ္စာေတာ္ျခင္းမွာ အဂၤလိပ္စာ အဓိကသင္ေသာ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာေနရ၍မဟုတ္ မိမိဘာသာ ၀ါသနာပါသျဖင့္ ေလ့လာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူတို႔သံုးေယာက္လံုး တြင္ တူညီသာအခ်က္မွာ အဂၤလိပ္စာေကာင္းစြာတတ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ စာတြင္ မညံ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မညံ့သည့္အျပင္ အလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ စာေပလက္ရာမ်ားကိုပင္ ျပဳစုႏိုင္ခဲ့သည္။ ယခုေခတ္အဂၤလိပ္စာေလး အနည္းငယ္သင္မိသည္ႏွင့္ ““ျမန္မာလိုဘယ္လိုေခၚရမလဲဆိုေတာ့”” ဟူေသာ စကားကိုအရသာခံေျပာတတ္ေသာ က်ီးမဟုတ္၊ ၾကက္မဟုတ္ သူမ်ားႏွင့္မူ အေတာ္ႀကီးကြာျခားလွသည္။
ဖဆပလအဖြဲ႕ႀကီး၏ေခါင္းေဆာင္ ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုသည္ လည္း ငယ္စဥ္က ၀ါးခယ္မၿမိဳ႕ရွိ အဂၤလိပ္ ျမန္မာအလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ပညာ ဆည္းပူးခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထိုမွတဆင့္ရန္ကုန္တက္ၠသိုလ္သို႔ေရာက္ရွိ လာသူျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ႏိုင္ငံလႈပ္ရွားမႈထဲတြင္ ဆက္တိုက္ပါ၀င္လာ ၿပီး လြတ္လပ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ႏွင့္ ကမၻာသိ ထင္ရွားသူျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေရာ၊ ဦးသန္႔ေရာ၊ ဦးႏုပါ ေတာေက်ာင္းထြက္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္စကားကို စကားျပန္ မလိုဘဲ ကၽြမ္းက်င္စြာေျပာႏိုင္သည္။ အဂၤလိပ္လိုေကာင္းေကာင္းေရးႏိုင္ ဖတ္ႏိုင္သည္။ သူတို႔၏ပညာေရးကို ေအာက္စဖို႔ဒ္၊ ေယးလ္၊ ကိန္းဘရစ္ စေသာ ကမၻာေက်ာ္တကၠသိုလ္မွေက်ာင္းၿပီးခဲ့သူမ်ားက အထင္မေသးရဲၾက ေပ။ ဦးသန္႔ကို ကုလသမဂၢတြင္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ အမည္စာရင္းတင္သြင္းထားေသာအခါ မလိုသူမ်ားက ဦးသန္႔သည္ ဘီေအ ဘြဲ႕ရရွိခဲ့သူမဟုတ္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးသန္႔သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ အိုင္ေအတန္းကို ေအာင္ျမင္ ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ သူ႔ဘာသာဆက္မတက္ခ်င္ဘဲ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ၀င္လုပ္ေသာေၾကာင့္သာ ဘြဲ႕မရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အားလံုးသိၾကသျဖင့္ ဘီေအဘြဲ႕ရျခင္း မရျခင္းကိုမည္သူကမွ် အေရးတယူ ေျပာမေနေတာ့ဘဲ ေတာ္သည္ႏွင့္အညီ UN အတြင္းေရးမွဴးတင္ေျမႇာက္ခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအင္ဆန္း၊ ဦးသန္႔၊ ဦးႏုတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကို ႀကိဳက္သူမ်ားလည္းရွိမည္၊ အခ်ဳိ႕သူမ်ားက မႀကိဳက္သည္လည္းရွိမည္။ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ျခင္း အယူ၀ါဒျခင္းကြဲျပား၍ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္သူမ်ားပင္ရွိ မည္။ သို႔ေသာ္ မည္သို႔ပင္အယူအဆမတူ၍ ကြဲျပားၾကေစကာမူ သူတို႔သံုးဦး ႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ ရန္သူေရာ မိတ္ေဆြေရာ အားလံုးက တညီတညာ တည္း သတ္မွတ္၀န္ခံၾကသည္မွာ သူတို႔သည္ မိမိကိုယ္က်ဳိးအတြက္ တိုင္းျပည္ဥစ္ၥာဘ႑ာကို တစိုးတေစ့မွ ထိခဲ့ၾကသူမ်ားမဟုတ္။ မိမိကိုယ္က်ဳိး အတြက္ တိုင္းျပည္ကို ေရာင္းစားဖို႔ေနေနသာသာ ရာထူးအာဏာကို ကိုယ္ က်ဳိးအတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွ် အသံုးမခ်ခဲ့ေၾကာင္း အားလံုးက ၀န္ခံၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ ကိုယ္က်င့္တရားျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသီလ ဟူသည္ ရွိေသး၏။ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားသည္အေရးႀကီးသလုိ ႏိုင္ငံေရးသီလသည္ ထပ္တူအေရးႀကီးေပ၏။ ႏိုင္ငံေရးသီလဟူသည္မွာ မိမိအက်ဳိးႏွင့္ အမ်ားအက်ဳိးယွဥ္လာလွ်င္ အမ်ားအက်ဳိးကို ဦးစားေပးျခင္း၊ အမ်ားအက်ဳိးႏွင့္ ႏိုင္ငံအက်ဳိးယွဥ္လာလွ်င္ တႏိုင္ငံလံုးအက်ဳိးကို ဦးစားေပး ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပါဘဲ မိမိႏွင့္မိမိပါတီ၊ မိမိအဖြဲ႕အစည္း အသာစီးရဖို႔ မတရားေသာအဖြဲ႕တဖြဲ႕ကို မတရားမွန္းသိပါလ်က္ ေထာက္ခံ ျခင္း၊ ပူးေပါင္းျခင္း၊ လိမ္လည္ျခင္း၊ ျပည္သူကိုသစ္ၥာေဖာက္ျခင္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရး သီလက်ဳိးေပါက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ ဦးႏုတို႔၊ ဦးသန္႔တို႔ကို ယခုအခ်ိန္အထိ ၾကည္ညိဳသူေပါသည္မွာ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းသလို ႏိုင္ငံေရးသီလလည္း ၿမဲေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ယေန႔ေခတ္အခါတြင္ ႏိုင္ငံ့အေရးကို ေဆာင္ရြက္ၾကပါသည္ ဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားစြာေပၚေပါက္ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ အစိုးရ ႏွင့္ ကင္းကင္းေနကာ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ကိုင္လာၾက၏။ အခ်ဳိ႕မွာ ထင္ေပၚသျဖင့္ စင္ေတာ္ေကာက္သည္ဟု ပဲေျပာေျပာ၊ ပုလင္းတူဘူးဆို႔ပူးေပါင္းမိၾကသည္ပဲဆိုဆို အာဏာရ အသိုင္း အ၀ိုင္း၏ ေခၚယူအသံုးခ်ျခင္းကို ေက်ေက်နပ္နပ္ခံယူ၍ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္ တြင္ လူျမင္သာေသာက႑မွ ပါ၀င္ကျပၾကေလသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားသည္ လူေတာ္ေတြျဖစ္ၾကကုန္၏။ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္မ်ားမွေပးေသာ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူး တသီႀကီးကိုရထားသူမ်ားလည္းပါသည္။ သူတို႔သည္ ပညာ တတ္မ်ားပီပီ ဘိုလိုေတြမႈတ္လ်က္ ရွင္းေနေသာအေၾကာင္းအရာတခုကိုပင္ လူေတြနားမလည္ေအာင္ ႐ႈပ္သြားေအာင္ အလြန္ႀကီးမားေသာ အဂၤလိပ္ စာလံုး ခံ့ခံ့ထည္ထည္ႀကီးေတြကိုသံုးကာ ေဟာေျပာႏိုင္ၾကေပ၏။ လက္ ေတြ႕တြင္ တခါမွ ျပည္သူလူထုႏွင့္ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈမရွိဘဲ သေဘာတရား ေရးရာမ်ား သီအိုရီမ်ား ေဖာ္ျမဴလာမ်ားကို ႏႈတ္တက္ရြရြ ရြတ္ဆိုႏိုင္ၾက ေပကုန္၏။ Moderate နဲ႔ Radical တို႔ Reform တို႔၊ Hard Liner တို႔၊ No Trust တို႔၊ Political Opening တို႔၊ Reality တို႔၊ Win Win Theory တို႔၊ Constitutional Crisis တို႔၊ Power Sharing တို႔၊ ဘိဇနက္တို႔၊ Opposition တို႔၊ Awarness တို႔ Third World တို႔ စသည္ျဖင့္ ေျပာမဆံုးေအာင္ ရြတ္ျပၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္တခုရွိ သည္မွာ ထိုဘိုေက်ာင္းထြက္ေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားျပန္ေတြကို ျပည္သူေတြက မယံု။ ဤလူေတြသည္ အစိုးရႏွင့္ေပါင္းကာ လူၾကားေကာင္းေအာင္ စကား ႀကီး စကားက်ယ္ေတြေျပာေနၾကသည္မွတပါး ျပည္သူလူထု၏ရင္ထဲ အသည္းထဲအထိေရာက္မလာႏိုင္ၾကျခင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး၏အသည္းႏွလံုးဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသီလ မစင္ၾကယ္ျခင္း ေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ဆိုဖာေပၚမွာထိုင္၍ ႏိုင္ငံေရးစကားေတြ ေျပာေနေသာ္ လည္း ျပည္သူလူထု၏ မ်က္ရည္ကို ကိုယ္တိုင္ခံစားမၾကည့္ႏိုင္ေသာအခါ ထိုလူေတြ၏ေျပာစကားကို မည္သူမွ်နားလည္မည္မဟုတ္ေခ်။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းသည္ တခါတရံအေျပာဆိုးေသာ္လည္း လူေတြကခ်စ္ၾကသည္ မွာ သူ႔ႏွလံုးသားသည္ ျပည္သူေတြႏွင့္တသားတည္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ပင္တည္း။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ အေျပာတမ်ဳိး၊ အလုပ္တမ်ဳိးျဖစ္ကာ ျပည္သူ ကို မိဘႏွင့္ႏွိုင္းၿပီး စကားလံုးခ်ဳိခ်ဳိကေလးမ်ားျဖင့္ လစဥ္ေလလိႈင္းမွ ၾသ၀ါဒကထာႁမြက္ၾကားေနလည္း ျပည္သူကဂ႐ုစိုက္မည္ မဟုတ္ေခ်။ စကားလံုးမ်ားထက္ ေစတနာသည္ အေရးႀကီး၏။ ေျမမဲ့ယာမဲ့ဒုကၡ၊ လယ္ သမားမ်ား ေထာင္ခ်ခံရေသာဒုကၡ၊ ျပည္တြင္းစစ္မရပ္စဲႏိုင္ေသးသည့္ကိစၥ၊ ဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိေသာကိစၥစသည္တို႔ကို စကားလံုးလွလွေလးေတြသည္ လာမကယ္ႏိုင္။ ျပည္တြင္း ျပည္ပမွ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြ အၿမီးအေမာက္ ေတြထက္ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသီလသည္ ပို၍အေရးႀကီး၏။အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ သင္ဘယ္ေက်ာင္းမွာစာသင္ခဲ့သည္ဆိုျခင္း သည္ အေရးမႀကီးပါ။ သင္ဘာစာေတြသင္ခဲ့သည္၊ သင္ဘာေတြလုပ္ႏိုင္ သည္၊ သင္ဘာေတြလုပ္ေနသည္ဆိုျခင္းက ပို၍ အေရးႀကီးပါသည္။ ဟစ္တလာ၊ ပိုေပါ့၊ အိုစမာဘင္လာဒင္ႏွင့္ ျမန္မာျပည္မွ ဟိုပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီး တို႔သည္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာေက်ာင္းမတူေသာ္လည္း သင္ယူခဲ့ေသာ ဘာသာတြဲျခင္း တူညီပံုရေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္မည္သည့္ေခတ္တြင္ မဆို
ေတာေက်ာင္းမွာပဲေနေန
ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာပဲတက္တက္
ဘိုေက်ာင္းကပဲထြက္ထြက္
ေတာ္မည့္သူသည္ ေတာ္ကိုေတာ္မည္။ ညံ့မည့္သူသည္ညံ့ကို ညံ့မည္။ လိမ္မည့္သူသည္ လိမ္ကိုလိမ္မည္၊ ယုတ္မာမည့္သူသည္ ယုတ္ကိုယုတ္မာမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသည္ သာမည၊ လူသည္ အဓိက ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရေပသည္။
သရ၀ဏ္(ျပည္)
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
0 comments:
Post a Comment