အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခဲြရတာ လြယ္တဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ အခ်ိန္ကို ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခဲြရမယ္ဆိုတာ သိသြားၿပီးရင္ေတာ့ သင့္အတြက္ အေထာက္အကူ အမ်ားႀကီးျဖစ္မွာပါ။ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ အိပ္တဲ့အခ်ိန္ကလဲြလို႔ က်န္တဲ့အခ်ိန္ အမ်ားစုကို အလုပ္မွာ ကုန္ဆံုးရတဲ့အတြက္ အလုပ္မွာ အခ်ိန္စီမံ ခန္႔ခဲြတတ္ဖို႔ ပိုလိုအပ္ပါတယ္။
ဦးစားေပးရမွာေတြကို သတ္မွတ္ပါ
အလုပ္ေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ၿပီးေျမာက္ဖို႔ ဘယ္အလုပ္ေတြကို အရင္ဆံုးလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတာကို ေလ့လာ သင့္ပါတယ္။ တစ္ေန႔တာလုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြအေၾကာင္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိထားၿပီး ဘာၿပီးရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အႀကံဥာဏ္ရွိထားၿပီးရင္ အလုပ္ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပီးသြားတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။
အခက္ခဲဆံုးအလုပ္ကို အၿပီးသတ္ပါ
တစ္ေန႔တာအတြင္းမွာ အခက္ခဲဆံုးအလုပ္ကို အရင္ဆံုးအၿပီးသတ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အေတာ့္ကို အေရးႀကီး ပါတယ္။ အခက္ခဲဆံုးအလုပ္ကို အီးေရာအီးေရာ လုပ္ေနရင္ အဆံုးသတ္ခါနီးေလ ပိုပ်င္းေလ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။
အစီအစဥ္ဆဲြပါ
ဦးစားေပးသတ္မွတ္တာ၊ အခက္အခဲဆံုးအလုပ္ကို အရင္ဆံုးအဆံုးသတ္တာေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး အေထာက္အကူ ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ေန႔တာအတြင္း က်န္ရွိေသးတဲ့ အလုပ္ေတြအတြက္ အစီအစဥ္ ေရးဆဲြဖို႔ လိုပါေသးတယ္။ ေန႔လယ္စာမစားခင္ ဘာေတြလုပ္မယ္။ ေန႔လယ္စာစားၿပီးရင္ ဘာေတြလုပ္မယ္ဆိုတာေတြကို ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေတြးၿပီး ရတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ၿပီးေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္နဲ႔ကိုက္ညီမႈရွိေအာင္ အစီအစဥ္ဆဲြဖို႔ လိုပါတယ္။
အလုပ္စားပဲြကို ရွင္းထားပါ
ရွင္းလင္းေနတဲ့ အလုပ္စားပဲြဟာ ၾကည့္ေကာင္းရံုသာမက မလိုအပ္တာေတြအေပၚ အာရံုမစိုက္မိေစေအာင္ လုပ္ေပးနိုင္ပါတယ္။ စာရြက္ထုတ္ေတြ၊ ဖိုင္တဲြေတြဟာ အလုပ္စားပဲြေပၚမွာ ရႈပ္ပြေနရင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရသလို အလုပ္ၿပီးဖို႔လည္း အခြင့္အလမ္း နည္းသြားပါတယ္။ စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ အလုပ္စားပဲြေပၚက ပစၥည္းေတြကို တနလၤာေန႔တိုင္းျဖစ္ျဖစ္၊ ေသာၾကာေန႔တိုင္းျဖစ္ျဖစ္ အစီအစဥ္တက်ျဖစ္ေအာင္ ရွင္းလင္း တတ္တဲ့ အက်င့္မ်ိဳးကို ေမြးျမဴပါ။
လူမႈေရးမီဒီယာကို ပိတ္ထားပါ
ကမာၻအႏွံ႔က လူ႔အရင္းအျမစ္အဖဲြ႔အစည္းေတြရဲ႕ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ လူမႈေရးမီဒီယာဟာ အႀကီးမားဆံုး ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လို႔မရတဲ့ အလုပ္ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ Facebook, Twitter, Whats App စတဲ့ လူမႈေရးမီဒီယာေတြ အားလံုးကို စမတ္ဖုန္းေပၚမွာ လက္တစ္ခ်က္ေထာက္လိုက္တာနဲ႔ သံုးလို႔ရေနပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အလုပ္ကို အခ်ိန္မီၿပီးဖို႔နဲ႔ ပညာရွင္ဆန္ဖို႔အတြက္ သင့္ကိုယ္သင္ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။
ျငင္းပယ္ပါ
ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ေနာက္ အမွားတစ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္အားလံုးကို တစ္ၿပိဳင္တည္းလုပ္ၿပီး သူမ်ားေတြ အိမ္ျပန္မွ အလုပ္ၿပီးသြားတာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္လို ဆရာႀကီးေတြမ်ားတဲ့ေခတ္၊ ရာထူးေတြမ်ားတဲ့ ေခတ္မွာ သင့္အလုပ္ေနရာက ဘာဆိုတာသိေအာင္ လုပ္ထားပါ။ အလုပ္အေၾကာင္းနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ေတြ အေၾကာင္းကို ျပန္ေလ့လာၿပီး သင္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြၿပီးရဲ႕လားဆိုတာကို သိေအာင္လုပ္ပါ။ အလုပ္ေတြ က်န္ေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အပိုေတြကို ျငင္းပယ္ၿပီး သင္တာ၀န္ယူထားရတဲ့ အလုပ္ေတြကိုသာ ၿပီးေအာင္ လုပ္ပါေတာ့။
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ဆုခ်
အထက္ပါ အခ်က္ေတြအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္ေစာေစာျပန္ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလို႔ရပါၿပီ။ တစ္ေန႔တာ အလုပ္ၿပီးေျမာက္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ စိတ္ဓာတ္အားေပးတဲ့အေနနဲ႔ လက္ေဆာင္ေလး တစ္ခုခု ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခ်ီးျမွင့္လိုက္ပါ။
(မွတ္ခ်က္။ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလထုတ္Trend Myanmar မဂၢဇင္းမွ သီဟႏိုင္ ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။)
0 comments:
Post a Comment