” ရာသီထူခြင္၊ ေရျပင္လွတင့္၊ ၾကာမ်ိဳးပြင့္” ဟူေသာ ေရွးေဟာင္းအဆုိအရ တူရသီဟုေခၚၾကေသာ သီတင္းကြၽတ္လတြင္ ေျမာက္ေလျပန္စ၍ ျမစ္ေခ်ာင္းေရ ျပင္မ်ား ၿငိမ္သက္ လွပၾကသည္။ ထုိလ ရာသီတြင္ ၾကာျဖဴ၊ ၾကာနီ၊ ၾကာညိဳ၊ ၾကာပုဏၰရိတ္၊ ၾကာပဒုမၼာ(ပဒုမာ)ဟူ ေသာ ၾကာမ်ိဳးငါးပါးသည္ ရာသီႀကိဳက္ျဖစ္၍ ပြင့္ၾကဖူးၾကသည္။
သန္ထူလ
သီတင္းကြၽတ္လကုိ ပုဂံေက်ာက္စာတုိ႔၌ သန္တူလ၊ သႏၲဴလဟူ၍ျပသည္။ အင္းဝေခတ္ေက်ာက္စာတုိ႔တြင္ သီတင္းကြၽတ္ကုိ သတင္းကြၽတ္ဟူ၍ ေရးသားသည္။ ေလွသင္း အတြင္းဝန္မင္းက “သတင္းကြၽတ္လဟုေခၚဆုိသည္ မွာ ဝါဆုိလျပည့္ေန႔မွစ၍ သတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔အထိ သတင္း ဝါလကြၽတ္ေသာေၾကာင့္” ေခၚ သည္ ဟု ေရးသားခဲ့သည္။ သန္တူလဆုိသည္မွာ ေကာက္ပင္မ်ားထြက္၍ ေထာင္မတ္လာေသာလဟု အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမႈလည္း ရွိသည္။
ပဝါရဏာျပဳျခင္း
သီတင္းကြၽတ္လျပည့္တြင္ လမင္း ႏွင့္ အႆဝဏီနကၡတ္ယွဥ္ ၿပိဳင္ထြန္းပၾကသျဖင့္ က်က္သေရ မဂၤလာရွိေသာလပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဝိနည္းအလုိအရ သီတင္းကြၽတ္ လ ျပ ည့္ၿပီဆုိ႐ုံမွ်ႏွင့္ ဝါကြၽတ္ၿပီဟု မယူဆႏုိင္ပါ။ ရဟန္းသံဃာတုိ႔အတြက္ ပဝါရဏာျပဳၿပီးမွသာ ဝါကြၽတ္သည္ဟု ေခၚရသည္။ ပဝါရဏာဆုိသည္မွာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ အခ်င္း ခ်င္း ဖိတ္ၾကားျခင္းျဖစ္၏။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ ပန္ၾကားျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
ဒါယကာေတာင္သူလယ္သမားႀကီးမ်ား၏ ပစၥယာနဂၢဟဆြမ္းကြမ္း ေထာက္ပံ့မႈေၾကာင့္ ဝါတြင္းသုံးလ တုိင္တုိင္ ဝါကပ္လ်က္ ပရိယက္ကုိ အား ထုတ္ေတာ္မူ ခဲ့ၾကေ သာ ေထရ္သာမေဏတုိ႔သည္ ဥပုသ္အိမ္သိမ္တုိ႔၌ ပဝါရဏာမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ၾကရသည္။ ပဝါရဏာဆုိသည္မွာ ဆုိအပ္ေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္း မိမိတုိ႔၏ အျပစ္ႀကီး ငယ္ရွိ ပါက ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါဟု ေမတၱာရပ္ခံၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သိကပၡဝါရင့္ေထရ္ႀကီးမ်ား ကလည္း ထုိနည္းတူစြာ အျပစ္ရွိက ခြင့္လႊတ္ၾက ပါဟု ခြင့္ပန္ေလ့ရွိၾက ပါ သည္။ ထုိ႔အတူကုိ ယူလ်က္ လူ-ဥပါသကာဒါယကာမ်ားကလည္း ထုိလရာသီတြင္ သက္ႀကီးဝါရင့္တုိ႔ထံ ေမွာက္သုိ႔သြားေရာက္၍ ကန္ေတာ့ ျခင္း အေလ့ အထျပဳ ခဲ့ၾကျ ခင္း ျဖစ္သည္။
ျမင္းမုိရ္ပြဲ
သီတင္းကြၽတ္လ၌ ၿမိဳ႕ရြာတစ္ဝန္း မီးထြန္းပြဲေတာ္ႀကီးကုိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲမွ် က်င္းပၾကသည္။ ထုိမီးထြန္းပြဲကုိ ျမင္းမုိရ္ပြဲဟူ၍လည္းေကာင္း၊ တာဝတႎသာ ပြဲဟူ၍ လည္းေ ကာင္း ေခၚေဝၚၾကသည္။ ျမင္းမုိရ္ပြဲျဖစ္ေပၚလာျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ဝါတြင္းသုံးလ ပတလုံး တာဝတႎသာနတ္ရြာ၌ သီတင္းသုံး၍ မယ္ေတာ္သႏၲဳႆီ တ နတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာ ေၾကားေတာ္မူၿပီးလွ်င္ လူ႕ျပည္ျဖစ္ေသာ သက္ာႆနဂုိရ္ ျပည္သုိ႔ သက္ဆင္း ေတာ္မူျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေန႔ကုိ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္က်င္းပျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ ရက္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရား လူ႕ျပည္သုိ႔ သက္ဆင္းသည္ကုိ ရည္စူး၍ မင္းရင္ျပင္တြင္ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳေသာ ျမင့္ မားေသာ ျ ပႆဒ္ႀကီးကုိ ေဆာက္လုပ္၍ ေလွကားသုံးသြယ္ဆင္ယင္ၿပီးလွ်င္ ဆီမီးထြန္းပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ သီတင္းကြၽတ္ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ေရွး ေခတ္ ကစာဆုိေတာ္ မယ္ေခြ ၏ အံခ်င္း ပါစကားအရ ” ေရႊဆင္လွဴတဲ့မီးပူေဇာ္ပြဲ” လည္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ေလာကဗ်ဴ ဟာက်မ္းေခၚ အင္႐ုံစာတမ္း၌ ယင္းေရႊ ဆင္လွဴပြဲ အေၾကာင္းေရး သား ထားၿပီး သာလြန္ မင္းတရားႀကီးလက္ထက္က စတင္ခဲ့သည္ဟုဆိုထားသည္။ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၈ရက္ေန႔မွစ၍ လျပည့္ ေန႔ နံနက္တုိင္ေအာင္ ေရႊဆင္႐ုပ္ေလး ႐ုပ္ႏွင့္ တကြ ဆီမီး တုိ႔ကုိ ရာဇမဏိ စူဠာ ဘုရားမွာ ထြန္းညႇိပူေဇာ္ခဲ့ၾကေၾကာင္းလည္း သိရသည္။သီတင္းဝါလကြၽတ္ေသာအခါ၌ လူတုိ႔၏ ဓေလ့အတုိင္း အိမ္ရာ ေထာင္ျခင္း ကုိ ျပဳၾကသျဖင့္ သီတင္းကြၽတ္လွ်င္ မဂၤလာပြဲမ်ား က်င္းပေလ့ရွိသည္။
0 comments:
Post a Comment