ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးတခုလံုးမွာ ဗဟိုခ်က္မၿမိဳ႕အျဖစ္ တည္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕။ ႏိုင္ငံရဲ႕ အအလယ္ေခါင္တည့္တည့္မွာ ရွိလို႔ အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္၊ ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ ၿမိဳ႕ေတြအသီးသီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကလည္း အရမ္းကို ျဖစ္ထြန္းတဲ့ၿမိဳ႕။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမင္းေနျပည္ေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕။ အထက္က အခ်က္ေတြ အားလံုးကေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို ရည္ညႊန္းေနတယ္ဆိုတာ စာဖတ္သူေတြလည္း ရိပ္မိၿပီး ျဖစ္ေလာက္ပါၿပီ။
ျမန္မာေတြရဲ႕ ထီးဟန္နန္းဟန္ေတြကို ျမင္ေတြ႔ေနရဆဲ ျဖစ္လို႔ ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕ေတာ္ဆိုၿပီး ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ခဲ့ၾကတဲ့ၿမိဳ႕။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႔သားေတြဟာ အရာရာကို တက္ညီလက္ညီနဲ႔ စုေပါင္းစြမ္းရည္ေကာင္းတဲ့ၿမိဳ႕ဆိုၿပီး ဂုဏ္ျဒပ္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီညႊန္းဆိုခ်က္ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ကဆိုရင္ေတာ့ မွန္ကန္ေကာင္းမွန္ႏိုင္ေပမယ့္ ၂၁ ရာစုကို ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ဟာ အထက္က ဆိုညႊန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ရတာကို လံုျခံဳမႈ ရွိတယ္လို႔လည္း မခံစားၾကရေတာ့ဘူး။
မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ရတာ လံုျခံဳမႈ မရွိျဖစ္ေစတဲ့ အဓိကအခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ၿမိဳ႕သူၿမိသားေတြ ထိတ္လန္႔ေနၾကရတဲ့အခ်က္ေတြကို ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပသြားပါမယ္။
အရင္က စက္ဘီးၿမိဳ႕ေတာ္ဆိုၿပီး ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ဟာ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ ဆိုု္င္ကယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ဆိုၿပီး ေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚေနၾကတာ အမ်ားစုက ႏႈတ္ေတာင္က်ိဳးေနၾကပါၿပီ။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ထဲမွာကို မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္စီးေရေပါင္း ၂ သိန္းေက်ာ္ရွိေနတယ္လို႔ သန္းေခါင္စာရင္းမွာ ထုတ္ျပန္တဲ့စာရင္းေတြအရ သိရပါတယ္။
ေပါမ်ားလာတဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔အတူ မူးယစ္ရမ္းကားၾကတဲ့ ဆိုင္ကယ္စီးသူေတြ၊ ခိုးမႈလုယက္မႈေတြကို ဦးတည္ေနတဲ့ ဆိုင္ကယ္စီးသူေတြ ပိုမို ေပါမ်ားလာေနတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္း မႈခင္းျဖစ္စဥ္အမ်ားစုကလည္း ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မႈ ရွိေနတယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ခပ္စိပ္စိပ္ ေတြ႔ေနရတဲ့ မႈခင္းျဖစ္စဥ္ေတြကေတာ့ ဆိုင္ကယ္ပါ၀င္တဲ့ လုယက္တာေတြပါပဲ။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ညအခ်ိန္ေတြဟာ အရင္ကလို စက္ဘီးေလးစီးရင္း၊ ဆိုင္ကယ္ေလးစီးရင္း သာသာယာယာ ေလညွင္းခံႏိုင္ဖို႔ အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။ ညေနေမွာင္ရီတေရာမွာ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ထြက္ရမွာကို ထိတ္လန္႔ေနၾကရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕က သတင္းေထာက္တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ သတင္းေရးဖို႔ ရဲစခန္းကိုသြားၿပီး သတင္းယူရင္ေတာင္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ လုတဲ့မႈခင္းျဖစ္စဥ္ေတြခ်ည္း အေတြ႔ရမ်ားလို႔ သတင္းျဖစ္တယ္လို႔ေတာင္ မထင္ၾကေတာ့တာေတြ ရွိေနပါၿပီ။
အထူးသျဖင့္ ၂၁ရာစုအစ၊ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္ ေလာက္ကစၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးဟာ စီးပြားေရးေတြ ထိုက္သင့္တာထက္ပိုၿပီး တိုးတက္လာတယ္။ လူမႈအဆင့္အတန္းေတြလည္း တိုးတက္လာတယ္။ တဆက္တည္းလိုပဲ လူေတြရဲ႕ လိုခ်င္ေလာဘဆႏၵေတြဟာလည္း အလိုက္သင့္ တိုးလာတယ္။ ကိုယ္ရွိတာနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေငြေၾကးနည္းလမ္းေတြကို တရားမ၀င္နည္းနဲ႔ ရွာလာၾကတယ္။
ဆိုင္ကယ္နဲ႔ လုယက္သူေတြဟာ အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ေတာ့ သာမာန္လူငယ္လူရြယ္ေလးေတြသာ မ်ားပါတယ္။ ယိုးဒယားဆိုင္ကယ္အေကာင္းေတြ စီးၾကတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကို အဓိကပစ္မွတ္ထားၿပီး လုယက္ၾကတယ္။ လုယက္တဲ့အခါမွာ စလင္းဘတ္အိတ္တို႔၊ ဆဲြႀကိဳးတို႕ကို ဦးတည္ၿပီး လုယက္ၾကတာ ရွိသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း အခ်ီႀကီးႀကီးကို ေစာင့္ၿပီး လုယက္ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ထဲမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အမႈတခုကို မွတ္မိေသးတယ္။ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေငြခံလာတဲ့ အမ်ိဳးသမိီး ၂ ေယာက္ထဲက ေငြထုပ္ကို လုသြားခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါ။ ေငြသိန္း ၁၀၀ ေလာက္ထည့္ထားတဲ့ အထုပ္ကို ပိုက္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ေနာက္က ထိုင္လိုက္လာတဲ့ ေကာင္မေလးထဲကေန ဆိုင္ကယ္တစ္စီးက လုသြားတာပါ။
ေနာက္ပိုင္းမွာ ဖုန္းအေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးေပၚလာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ဖုန္းေတြ လိုက္လုတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ေပၚလာျပန္တယ္။ ဆိုင္ကယ္စီးရင္း ဖုန္းေျပာေနသူေတြ ၊ ဖုန္းကို လက္ကကိုင္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ေမာင္းသူေတြထဲက လုတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြေပါ့။ တခ်ိဳ႕လုယက္သူေတြမ်ားဆို သူတို႔ လိုခ်င္တဲ့ပစၥည္းေတြ ရၿပီးရင္ ဆိုင္ကယ္စီးအမ်ိဳးသမီးကို ထိုးႀကိတ္ကန္ေက်ာက္ခဲ့တာေတြေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။
ဆိုင္ကယ္နဲ႔ လုယက္မႈေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုင္ကယ္အသံုးျပဳၿပီး ရန္စတာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ညပိုင္းအလုပ္ကေန မိန္းကေလးတေယာက္တည္း ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ျပန္လာၿပီဆိုရင္ စသလိုေနာက္သလို လိုက္ၿပီး လုပ္တာ။ ကားေကာင္းေကာင္းစီးသူေတြကိုလည္း ရန္စသလို ထိကပါးရိကပါးနဲ႔ ရန္စတာ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဲ့ဒီလို လိုက္ရန္စတဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ ဘာဆိုင္ကယ္နံပါတ္မွလည္း မပါၾကပါဘူး။
ဆိုင္ကယ္စီးတဲ့အခါမွာ မူးယစ္ေသာက္စားၿပီး ဆိုင္ကယ္ကို ၀ုန္းဒိုင္းကဲ် ဒရၾကမ္းစီးတာ။ ဆိုင္ကယ္အိပ္ေဇာသံႀကီးကို ျဗဴးျဗဲဆိုၿပီး အက်ယ္ႀကီးျမည္ေအာင္လုပ္ေမာင္းတာေတြကလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ေနသူ ေတြကို အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္ေစပါေသးတယ္။ မၾကာခင္ဆို ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ေပါလာေတာ့မယ္။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြဆို မႏၱေလးၿမိဳ႕က လမ္းမေတြေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေပါခ်င္းေသာခ်င္း အမ်ားႀကီး ေပၚလာေတာ့မယ္။ အဲဒီလိုပြဲလမ္းရွိခ်ိန္မ်ိဳးေတြဆို မႏၱေလးၿမိဳ႕နဲ႔ နီးစပ္ရာၿမိဳ႕ေတြက ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ တက္လာၾကသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။ အဲဒီလိုရက္ေတြ ဥပမာ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္တို႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္တို႔လို အခါႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာဆို ဆိုင္ကယ္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ၾကၿပီ။
မႏၱေလးမွာ ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြထဲမွာ ဆိုင္ကယ္ပါ၀င္တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈက အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး ေဆးရံုေရာက္သူ အမ်ားဆံုးလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ အသက္ေသဆံုးတာေတြအထိကို ျဖစ္ၾကသလို တခ်ိဳ႕က ဦးေခါင္း၊ အရိုးစသျဖင့္ ဒဏ္ရာျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရသူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။
ဒီလို လုယက္မႈေတြ ျဖစ္လို႔ ေဒသခံအစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြက ယာဥ္ထိန္းရဲတို႔၊ ရဲတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေရွာင္တခင္စစ္ေဆးတာေတြ ျပဳလုပ္ေပးေနပါတယ္။ ဒီလိုစစ္ေဆးတာကို ယာဥ္စည္းကမ္းလိုက္နာတဲ့သူေတြနဲ႔ ျမိဳ႕တြင္း တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းလိုသူေတြကေတာ့ သေဘာက်လွေပမယ့္ ယာဥ္စည္းကမ္းမလိုက္နာသူေတြနဲ႔ ဒုစရိုက္မႈကို ျပဳလုပ္ဖို႔ ၾကံစည္ေနသူေတြကေတာ့ သေဘာမက်ၾကပါဘူး။
မႏၱေလးမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ ကားေတြေပါသေလာက္ ယာဥ္စည္ကမ္းမလိုက္နာတဲ့သူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ ေဒး ရွိေနပါေသးတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းတိုင္း(အျပ)တိုင္းမွာ စည္းကမ္းခ်က္နဲ႔ မညီတဲ့ (ဥပမာ- ဆိုင္ကယ္ဦးထုပ္မေဆာင္းတာ၊ လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းတာ၊ ၿမိဳ႕တြင္း ေမာင္းရမယ့္ ျမန္နႈန္းထက္ေက်ာ္ေမာင္းတာ၊ ဆိုင္ကယ္ေျခနင္းခံုအျပားေတြေအာက္မွာ ဓားေတြ ၀ွက္ၿပီးသယ္ေဆာင္တာ၊ အရက္တို႔ ေဆးျပားတို႔ကို သံုးၿပီး မူးယစ္ရမ္းကားတာေတြ) အမ်ားႀကီးပါ။
တာ၀န္ရွိတဲ့ယာဥ္ထိန္းရဲက စစ္ေဆးရာမွာ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ မပါလို႔ ခ်လံျဖတ္တာကို လက္မခံ ႏိုင္တဲ့အတြက္ ယာဥ္ထိန္းကို ဆိုင္ကယ္စီးသူရဲ႕အကိုက ဓားနဲ႔ ထိုးသြားတဲ့ျဖစ္ရပ္ ဒီလ စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔က မႏၱေလးၿမိဳ႕ နန္းေရွ႕အနီးမွ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ယာဥ္ထိန္းကို အသက္ေသေစတဲ့အထိ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုးျဖစ္ရပ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ စည္းကမ္းမဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြကို ယာဥ္ထိန္းေတြကပါ မထိန္းႏိုင္မသိမ္းႏိုင္ျဖစ္ေနၿပီလားဆိုတဲ့ အေတြး၀င္မိပါတယ္။
အဲဒီလို အမွန္တကယ္ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေနပါၿပီ။ စည္းကမ္းပ်က္ဆိုင္ကယ္ေတြ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ပေပ်ာက္ကင္းစင္သြားေစဖို႔ ဆိုတာ ယာဥ္ထိန္းေတြ၊ ရဲေတြ၊ လုံျခံဳေရး၀န္ထမ္းေတြမွာသာ တာ၀န္ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတြအားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိလွပါတယ္။ ၿမိဳ႕ခံေတြ တက္ညီလက္ညီ ၀ုိင္း၀န္းေျဖရွင္းၾကမွသာ အဆင္ေျပႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ၿမိဳ႕ခံေတြအင္အားပါ လိုေနပါၿပီ။
ေအးမြန္ရာျပည့္ - DVB
0 comments:
Post a Comment